• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

frm onjuiste ingave

Status
Niet open voor verdere reacties.

bowlingman

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2007
Berichten
433
Hallo,
Ik zit met een raar geval
Bij gevoegd 2 volgens mij 2 files met identiek dezelfde codes
Het eerste (Test Aper_2) had ik al eens gestuurd omdat bij het wegschrijven er niet gebeurde wat ik wil (zie uitleg op sheet 2)
Hiervoor heb ik van Harry de oplossing gekregen om "clng" bij te voegen in mijn code voor "iD1"en dan werkt het wel
Het tweede (Test Apero) heb ik dezelfde code (ook zonder "clng") en daar werkt het wel.
In het eigenlijke programma (deze 2 zijn maar testen) werkt het ook zonder "clng", want het gebeurd soms dat er in de txt's "iD" tekst komt in plaats van cijfers en dan worden de gegevens niet weggeschreven.

Misschien dat iemand toch een verschil ziet, waar ik over zie.

Grtjs.
Armand
 

Bijlagen

  • Test Apero_2.xlsm
    57,9 KB · Weergaven: 33
  • Test Apero.xlsm
    55,7 KB · Weergaven: 32
Het gebruik van ronde haakjes rondom (ID1) geeft hetzelfde retour als ID1.value, zonder geeft het retour als ID1.text.

En die tekst kun je niet vergelijken met de getallen in je Vert.Zoeken formule.
Je zou dus de ronde haken moeten gebruiken of textbox1.value
 
Bedankt Harry,
Duidelijk antwoord.
Had dat niet gezien dat in het ene programma haakjes stonden en het andere niet.
Het moet dan zonder haakjes zijn, dan kan ik ook zowel cijfers als letters in de iD boxen zetten

Grtjs.
Armand
 
Je moet juist met haken doen of .value gebruiken. anders werkt je formule niet

Dit...
Code:
Case 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18

...kan ook zo.
Code:
Case 1 to 18
 
Goedemorgen Harry,

Bedankt om het nog even te laten weten.

Ik had het antwoord verkeerd gelezen, maar was er al achter gekomen dat ik verkeerd was.
Uw voorstel voor de Case te veranderen in Case To had ik al gedaan in het eigenlijke programma.

Grtjs.
Armand
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan