Heel vaak geven links van MS een algemene pagina

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.638
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
Heel vaak met name door manamana gegeven links van Microsoft geven een algemene pagina waar geen enkel gegeven op staat over het betreffende onderwerp. Dit is erg vervelend omdat dan de juiste informatie ontbreekt en je de topic/onderwerp niet meer goed kunt volgen. Het adres is wel juist en zet je op het verkeerde been omdat je slechts een algemene openingspagina krijgt. Zie screenschot.
Dit is in IE en Firefox het geval. In deze topic staat weer een dergelijke link, maar zo is het in heel veel gevallen. Is dit op te lossen?
Links geven een algemeen scherm.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik krijg gewoon netjes een pagina over systeemherstel... ik zou eens proberen met die norton "helper" uit te schakelen en het nog eens te proberen.
 
Bij mij werkt de link prima in IE, Edge, Chrome en FF.
De link kopiëren vanuit de post werkt echter niet. Deze is dan ingekort.
Welke browser gebruik je? Heb je de beveiligingsinstellingen misschien aangepast?
 
Ik heb net zelf even gedaan. Ik kan het overal mee openen. Ook met de rechtermuisknop kun je diverse dingen doen. Lees ook @leofact en @wampier. Die hebben er ook geen last van.

Ik controleer bijna altijd mijn linkjes of ze goed werken. Ik heb er ook nog nooit van iemand een reactie op gekregen dat het niet werkt. Ik ben al een jaartje of zeven op deze site actief. ;)
 
@manamana
ha, ha,
Ik heb er ook nog nooit van iemand een reactie op gekregen dat het niet werkt. Ik ben al een jaartje of zeven op deze site actief.
Dat is mooi niet waar, want ik heb het hier als eens eerder aangekaart. Misschien niet in een aparte topic. Het is ook niet zo dat je je aangesproken hoeft te voelen, want daar gaat het helemaal niet om. Toevallig geef jij de meeste links van MS omdat jij vaak het meest verstand hebt van dat soort onderwerpen. Dus is dat een compliment.
 
Wel lief van je.:love: We zijn allemaal goed bezig om anderen te helpen. :thumb: You to.
 
Ik heb Norton uitgeschakeld en de link geopend met IE en FF en ook nog een snelkoppeling gemaakt op het bureaublad en het werkt nog niet. Het moet dus ergens anders aan liggen.

Ik begrijp niet dat als ik het adres inkort dan wijzigt dit weer vanzelf.

Dit staat er:
https://support.microsoft.com/nl-nl/help/12415/windows-10-recovery-options

en haal ik dat laatste bijvoorbeeld weg > windows-10-recovery-options (is verwijderd)
springt het weer terug zoals het was.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb Norton uitgeschakeld en de link geopend met IE en FF en ook nog een snelkoppeling gemaakt op het bureaublad en het werkt nog niet. Het moet dus ergens anders aan liggen.

Ik begrijp niet dat als ik het adres inkort dan wijzigt dit weer vanzelf.

Dit staat er:
https://support.microsoft.com/nl-nl/help/12415/windows-10-recovery-options

en haal ik dat laatste bijvoorbeeld weg > windows-10-recovery-options (is verwijderd)
springt het weer terug zoals het was.

Ik kan deze link ook gewoon openen. Kijken wat @Wampier en/of @leofact hierop nog toe te voegen heeft.
 
Laatst bewerkt:
Gebeurt dat ook nadat je cookies hebt geaccepteerd?
 
Als ik verder blader, accepteer ik toch cookies. Als ik nu op die algemene pagina ben en typ in het zoekvak de betreffende link en vind het onderwerp met de link dan weigert die nog het onderwerp te openen maar krijg je weer die algemene pagina. Er zit dus iets goed fout in de browser of de pc.
 
Wampier suggereerde het al, maar heb je het al eens geprobeerd met Norton uitgeschakeld.
 
Ja, jij bedoelt die browseroptie Norton Toolbar, dat is een invoegtoepassing? Die kun je heel gemakkelijk uitschakelen in de werkbalk. Ik kan natuurlijk niet Norton de 'hoofdbeveiliging' uitschakelen want dan krijg ik grotere problemen.

Zit er onder Internetopties > Geavanceerd geen instelling die dit kan veroorzaken?

Hoe kan het dat die dat internetadres automatisch corrigeert? Hoe kan een browser een goed http(s)-adres fout bezoeken?
 
Laatst bewerkt:
IK zou het gewoon even testen. Er zit echt niemand te wachten tot je je beveiliging uit zet hoor ;)
Maar dan kan je dat in ieder geval als oorzaak uitsluiten.
 
Proberen of dit wat is. Normaal is het zo dat Windows 'weet' welk programma het moet openen als je een link aanklikt. Bijvoorbeeld een browser voor internetsites. Soms staan dat echter verkeerd ingesteld en kan Windows de actie niet goed voltooien. Zo kun je het oplossen:


Windows 10:
Klik op Starten > Instellingen.
Klik in het geopende venster op Apps > Standaard-apps.
Je ziet een overzicht met mogelijkheden en per mogelijkheid met welke app deze optie standaard wordt geopend. Kijk wat er staat onder 'Webbrowser'.
Het kan zijn dat er nog geen standaard-app is aangegeven. Klik dan op Kies een standaard-app. Klik vervolgens op de webbrowser die je gebruikt.
Staat er onder 'Webbrowser' al een naam van een browser? Klik dan op de naam van de browser en klik vervolgens op de gewenste browser.
Sluit het venster door te klikken op het kruisje rechtsboven.
 
Laatst bewerkt:
Gebruik eens Privazer om alle junk etc. op te ruimen. Mss dat dat helpt om de site goed weer te kunnen gven.

new_6383t__privazer_1_22_1_16.png
 
Ik heb Norton uitgeschakeld
Vaak zijn al die extra tools in de meeste all-in security pakketten best wel buggy.
Persoonlijk laat ik ze weg maar ik kan mij voorstellen dat ze (gevoelsmatig) worden gebruikt.

en haal ik dat laatste bijvoorbeeld weg > windows-10-recovery-options (is verwijderd)
springt het weer terug zoals het was
Het voorbeeld linkje wat je gaf kan je ontleden
support.microsoft.com/nl-nl/help = Nederlandse support op Microsoft domein
/12415 = topic nummer
/windows-10-recovery-options = leesbare naam van topic nummer
Als je het leesbare deel weghaalt kom je logisch weer op dezelfde pagina.

... de link geopend met IE en FF
Dan zit het niet in de browser.

Zoals eerder genoemd, Norton uitzetten in browsers en browser terugzetten naar "standaard" in opties.
Vanuit die situatie verder zoeken.

Overigens werken de linkjes bij mij goed.
 
Het openen van de links is geen enkel probleem. Helaas kom je op de verkeerde pagina, die wel het juiste adres laat zien. Norton kan ik wel 'tig' keer uitzetten maar duidelijk is dat dat niets helpt.
 
Laatst bewerkt:
Het openen van de links is geen enkel probleem. Helaas kom je op de verkeerde pagina, die wel het juiste adres laat zien. Norton kan ik wel 'tig' keer uitzetten maar duidelijk is dat dat niets helpt.
Haha, ik bedoel dat je bij probleem/oplossing zoeken eerst een zo "clean" mogelijke omgeving maakt en daarmee ga je verder zoeken. Ik ga er vanuit dat je de MS probleemoplosser al hebt gebruikt?

Hier zet ik bij zulke tijdrovende problemen mijn laatste image terug. Dan de recente updates erover en alles is weer in korte tijd 100%.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan