Vervanger voor office pakket?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Harrie100

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2016
Berichten
51
Hallo,

ik weet niet of ik hier in de goede sectie zit maar ik weet niet waar ik het anders moet plaatsen.

Heb hier een laptop met zeer beperkte ruimte waarop het officepakket gedeeltelijk is geïnstalleerd (word / excel / powerpoint / outlook)
Nu zit de HDD echter helemaal vol en vraag ik me af of er een alternatief is voor dit pakket welke veel minder ruimte in beslag neemt.
Kunnen jullie me daar in adviseren?
 
Wat is de reden dan dat die ruimte zo beperkt is? Kun je geen ruimte vrijmaken door oude herstelpunten te verwijderen e.d.?
 
Volgens mij kun je online gewoon met office werken. Met Microsoft Office online, ben je daar in één klap van verlost. En het is nog gratis ook. Microsoft Office online, wordt namelijk door Microsoft via internet, gratis ter beschikking gesteld. Dat betekent dat je Microsoft Office kunt gebruiken op iedere computer. Daarvoor heb je slechts 3 dingen nodig:

Een computer die verbonden is met internet.
Een recente webbrowser op je computer, zoals: Internet Explorer, Google Chrome of Mozilla Firefox.
Een Microsoft account. Een Microsoft account nodig, wanneer je een e-mailadres heeft bij Hotmail, Live of Outlook.com van Microsoft.
Heb je nog geen Microsoft account, dan is dat geen probleem. Je kunt eenvoudig en gratis een Microsoft account aanmaken op www.outlook.com.

Documenten die je maakt met een van de Office apps: Word, Excel of Powerpoint worden standaard opgeslagen op Microsoft OneDrive, de 7 GB schijfruimte die Microsoft tevens gratis ter beschikking stelt voor het opslaan van bestanden en documenten. Vanzelfsprekend is Microsoft OneDrive via internet tevens op iedere computer beschikbaar. Op deze manier kun je overal en op iedere computer die met internet verbonden is, verder werken aan de documenten die je gemaakt hebt.

Probeer eens. Succes. Laat wat weten.
 
Laatst bewerkt:
Een laptop met maar 28GB HD ruimte? Hoe oud is dat apparaat dan wel niet?
Of is het soms een Netbook? Dan heeft manamana helemaal gelijk.
 
Laatst bewerkt:
Dus ik kan "gewoon" het huidige officepakket verwijderen?
Maar stel dat ik dan een email krijg met een Word bestand.
Dan herkend de computer deze toch niet?
 
Dus ik kan "gewoon" het huidige officepakket verwijderen?
Dat lijkt mij niet slim!

Maar stel dat ik dan een email krijg met een Word bestand.
Dan herkend de computer deze toch niet?
Bij de werkwijze uit post4 moet je die dan eerst uploaden naar OneDrive.

Kun je niet beter een nieuwe laptop kopen met voldoende ruimte? Bij onvoldoende financiële ruimte helpt het misschien dat je de kosten wellicht op kunt geven als aftrekpost opleiding/beroep bij de aangifte van de belastingen. Overigens gaan we volgend jaar (2019) veel minder belasting betalen. Houden we dik geld over!;)
 
Laatst bewerkt:
Het is inderdaad geen laptop maar Asus VivoBook E200HA en een nieuwe laptop aanschaffen is momenteel geen optie.
Zeker omdat de huidige Asus alleen maar wordt gebruikt voor het kijken van email en een beetje internetten.

Bij de werkwijze uit post4 moet je die dan eerst uploaden naar OneDrive.

Je bedoeld dat ik het desbetreffende bestand eerst moet uploaden naar Onedrive neem ik aan?

Voor dit apparaat is dit de aan te bevelen werkwijze?
Alle andere vervangende pakketten zijn ook te groot?
 
Je bedoeld dat ik het desbetreffende bestand eerst moet uploaden naar Onedrive neem ik aan?
Ja. Zou niet weten hoe die op Asus VivoBook E200HA zonder office dat bestand kan herkennen, laat staan openen.

Voor dit apparaat is dit de aan te bevelen werkwijze?
Ja. Post4 is duidelijk met een uitgebreide uitleg.

Of het voor jou dan geschikt is, kan volgens mij een ander niet over oordelen.
Ik ken geen ander kleinere Office-pakketten. Of OpenOffice.org als dat nog bestaat moet kleiner zijn.
 
Openoffice bestaat nog steeds, en is een prima volledig compatible vervanger voor microsoft office, bovendien nog gratis ook en idd qua installatie een stuk kleiner.
 
Als je een gmail account hebt kun je de mails laten doorsturen naar dat gmail account. (forwarden)
Er zal wel ergens een youtube filmpje van zijn om dat te bekijken hoe dat kan. (heb even geen tijd, succes ermee)
Zoek maar eens op forwarden outlook mail to gmail ;)
 
Openoffice bestaat nog steeds, en is een prima volledig compatible vervanger voor microsoft office, bovendien nog gratis ook en idd qua installatie een stuk kleiner.

Ik zie een versie van Microsoft Office Home 319 MB + Add-Inn 11 MB = 330 MB
en OpenOffice 4.1.4 340 MB + 27 MB Language pack = 347 MB

Andere versies kan ik niet beoordelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan