• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Weekrooster: gegevens in tabel met een "V" niet meenemen in formule

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dan kijk je eerst even of er een tijd( getal) is ingevuld.
Probeer deze even in R4 en kopieer naar de benodigde cellen.
PHP:
=ALS.FOUT((ALS(OF(J3="Z";J3="V");"";ALS(ISGETAL(J4);J4;(SUBSTITUEREN(SUBSTITUEREN(SUBSTITUEREN(SUBSTITUEREN(J4;".";":");",";":");":";":");";";":")*1))));"")
 
Laatst bewerkt:
Dankjewe Plongskel! Dit is waar ik naar op zoek was.

In uitzonderlijke gevallen gaat het soms nog steeds fout en word er een veel te hoge waarde berekent van iets als 182:00 uur. Dit gebeurt heel af en toe en moet handmatig verbeterd worden. Daarom leek het mij slim om m.b.v. voorwaardelijke opmaak een soort waarschuwingssysteem te maken.
Ik zat te denken aan een formule als:
=ALS(C147>"09:00";1;0)
Op het moment de tijd groter is dan de maximum shift gaat er waarschijnlijk iets fout in de berekening.
Via voorwaardelijke opmaak kan ik dan met =C145=1 de cel rood laten maken. Op deze manier kan ik gekke data snel vinden en handmatig verbeteren indien nodig.

Nu het probleem, =ALS(C147>"09:00";1;0) werkt niet. Hoe moet ik een als formule maken met tijd?
 
Laatst bewerkt:
Probeer deze even in de voorwaardelijke opmaak
Code:
=C147>TIJDWAARDE("9:00")
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan