Unknown USB Device (Device Descriptor Request Failed) [Samsung Galaxy S6]

Status
Niet open voor verdere reacties.

VaporizedSteel

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2013
Berichten
8
Ik heb sinds een week geleden een nieuwe computer gekocht. Het gaat om het volgende.

Windows 10 home 64bit.
Asus ROG Strix Z370-G Gaming
16GB Corsair Dominator
8700K Intel I7 processor
Gigabyte Aorus GTX 1080TI met een 35inch ultra wide quad hd monitor.
Al in al een sterk beestje dus.

Doet er gezien het probleem niet heel veel toe. Maar als het mbt mijn probleem om een driver probleem gaat dan kan de informatie misschien van pas komen. Het is overigens de grote verandering mbt mijn desktop systeem dus lijkt me wel handig om het even te melden.

Sinds ik deze computer een week lang heb doe ik er allerlei dingen mee. Kwa input randapparatuur gebruik ik muis/tobo xbox 360 controller via usb en kwa opslag media alleen een verbatim externe hd en een Sandisk clip sport mp3 speler.
Wanneer ik bestanden wil wisselen van en naar de hardeschijf of de mp3 speler dan is dit geen enkel probleem. Al deze apparaten worden herkend in windows 10 en ik kan doen wat ik wil. Alle input apparatuur werkt ook prima.

Ik heb ook een Samsung Galaxy S6 telefoon, maar dit is een heel ander verhaal en een tough nut to crack.
Alvorens uit te leggen wat er niet werkt en wat ik er al aan gedaan heb moet u weten dat ik naast mijn windows 10 alleen een andere Ubuntu xenial xerus computer heb staan in huis en kan de galaxy s6 gewoon gebruiken om bestanden op deze pc uit te wisselen.
Wat er ook mankeerd de telefoon zelf werkt, en de usb kabels ook.

Wanneer ik mijn Galaxy s6 aansluit op de pc met verschillende usb kabels en op verschillende usb poorten op de pc krijg ik de melding dat de computer het apparaat niet herkend. Maar dan in het engels want ik gebruik engelse taal in het OS systeem en zal de foutmelding ook als zodanig quoten.

Zo staat er in device manager "Unknown USB Device (Device Descriptor Request Failed)"
Nogmaals voor alle duidelijkheid, dat gebeurt alleen bij mijn Galaxy S6. Elk ander apparaat met opslag media dat ik ter beschikking heb werkt prima.

Hier snap ik dus niks van en ben wezen googlen en heb talloze oplossingen al geprobeerd.
Ga er maar vanuit dat ik alle tips op de onderstaande links al heb geprobeerd.

De tips in onderstaande links kun je dus achterwege laten. Heb dit allang geprobeerd.

https://www.drivereasy.com/knowledg...ice-descriptor-request-failed-for-windows-10/
https://h30434.www3.hp.com/t5/Noteb...Device-Descriptor-Request-Failed/td-p/5973953

Een heel apart verschijnsel is dat als ik de driver in device manager verwijder (als in "uninstall") en ik start de computer opnieuw op en ik sluit dan mijn galaxy s6 aan op de pc dan meld mijn s6 dat deze verbonden is met mijn pc en of ik met mtp mediabestanden of foto's wil delen met de pc.
De computer zelf herkend de telefoon dan ook.

Echter duurt dit een tiental seconden en daarna verdwijnt de herkenning van mijn toestel alsnog en komt de zelfde melding in device manager weer naar boven.

Met andere woorden, het lukt mijn computer om de telefoon opnieuw te herkennen maar snapt gaandeweg ergens iets niet waardoor de fout weer opnieuw opduikt.

Dit is echt een van die problemen waar ik echt radeloos ben. Ik doe vrij veel met mijn computer en vraag zelden op zon forum voor troubleshooting maar dit is echt zo'n probleem dat mijn pet te boven gaat. Hopelijk hebben jullie een wat hogere hoed. In ieder geval bedankt voor de moeite om met mij mee te denken.
 
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk heeft dit te maken dat de telefoon zich als verschillende apparaten kan voordoen (camera, drive, afstandbediening, toestsenbord ,etc.).

in aanvulling van de bovensttande links heb je dit al geprobeerd?:

https://answers.microsoft.com/en-us...0-solved/d2226a54-65db-41ba-9398-a12196cc279c

Er wordt gezegd handmatig drivers te installeren zoekende in de Windws\INF map en vervolgens de USB MTP optie te kiezen. Allereerst staan daar niet meerdere opties enkel maar één en deze optie is niet "MTP USB" maar staat aangeduid als de foutmelding zelf. Namelijk "Unknown USB Device (Device Descriptor Request Failed)"

Goedemorgen.

Probeer deze link eens. Misschien iets met je software. Is die telefoon toch niet geroot he?

http://www.samsung.com/nl/support/mobile-devices/software-ondersteuning-samsung/

kijk welk toestel nummer je hebt.

http://www.samsung.com/nl/support/usefulsoftware/KIES/

De telefoon is niet geroot.

Ik heb de SM-G920F.
Samsung KIES herkend de telefoon niet.
Het problem zit hem ook in de melding dat het usb apparaat niet herkend wordt. Mij lijkt als het daarop haakt er geen enkel programma bestaat dat mijn telefoon dan wel kan lezen. Maar goed, het was het proberen waard. Lijkt me op zich een handig programma dus lijkt me fijn om te gebruiken wanneer me pc erin slaagd het ding te herkennen.
 
Laatst bewerkt:
Wat als je de telefoon in USB debug mode zet? krijg je dan een andere melding?
 
Wat als je de telefoon in USB debug mode zet? krijg je dan een andere melding?

Dat deed het hem. Nou herkend de pc de telefoon en de foutmelding blijft ook gewoon weg.

Raar dat dit dan eigenlijk moet. Ik lees nergens dat de debug mode een gebruikelijke stap is in het aansluiten van een toestel met de pc.

In ieder geval fijn dat het nu allemaal werkt.
 
IS het ook niet, maar daarom is het ook een DEBUG mode :p

Ik vermoed dat windows de multi-id op een of andere manier vernaggeld. Dat gebeurt helaas wel vaker. debug mode forceert een enkele normale "tag". Heb wel vaker gezien dat het op linux wel werkt en op windows op een of andere manier een halfbakken stack draait. Blij dat je hiermee vooruit kan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan