Backup T-Bird + add-on's.

Status
Niet open voor verdere reacties.

algey

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 feb 2018
Berichten
4
Hallo,

Dit is mijn eerste post bij jullie, en mijn vraag gaat over het backuppen van Thunderbird.

Het maken van een backup, om deze later in een nieuwe Thunderbird te importeren, is goed genoeg in T-birds' docu beschreven.
Wat ik echter niet kan vinden is, of bij het maken van een backup óók add-on's als Enigmail, Cardbook en Lightning (voor online agenda) inclusief de configuratie ervan meekomen.

Omdat ik niet in de gelegenheid ben om een testopstelling te maken, hoop ik hier iemand te treffen die dit eerder heeft gedaan. Thunderbird versie is 52.6.0.

Groet, Algey
 
Laatst bewerkt:
in principe kan dat inderdaad met de roaming directory update. Echter met enigmail weet ik niet of die de eventueel gebruikte keys veilig mee kan nemen of dat keys weer opnieuw ge-authenticeert moeten worden.
 
Bedankt voor je antwoord, Wampier. Ik ga morgen even uitzoeken wat de "roaming directory update" kan en niet kan.
Het maakt me niet zoveel uit als Enigmail de keys niet meeneemt (liever niet zelfs), want daarvoor loopt een aparte backup van de GNuPG keystore. Zolang van alle addons en ook Enigmail maar de overige instellingen -inclusief de paden naar GNuPG- meeneemt is het mij goed.

Kan de import van een "roaming directory update" ook de add-on's rebuilden, of moeten de add-on's eerst worden geinstalleerd op een nieuwe T-Bird installatie?
 
Ik gebruik alleen enigmail en woordenboeken, voor eventuele andere add-ons kan ik niet spreken. Bij een verse install wordt ook automatisch een nieuw profiel aangemaakt. Om je oude profiel te herstellen moet je TB afsluiten, backup terug zetten en nieuw profiel verwijderen, daarna terug opstarten en zou goed moeten gaan. Maar eerlijk gezegd heb ik meerdere keren sowieso problemen gehad met enigmail. back-up gemaakt, enigmail add-on verwijderd, opnieuw geinstalleerd, backup terug gezet en het was weer opgelost.
 
Wat je hierboven beschrijft herken ik van eerdere expedities.
Ik ga over twee weken een testje doen en zal het hier even terugmelden.
Dank tot zover.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan