Externe Harde Schijf problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Notaris

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2006
Berichten
74
Ik heb een probleem met een WD externe harde schijf. Niet dat het aan Western Digital kan liggen, maar ik benoem het beestje maar.

Ik heb een 8 tal WD externe harde schijven en heb deze allemaal een vaste naam gegeven bijvoorbeeld: My.Passport.Ultra.Black_01 3_Terrabyte
My.Passport.Ultra.Black staat dan voor het type externe schijf, Black voor de kleur behuizing en _01 voor de nummering.

Daar ik zelf altijd met die schijven werk, weet ik zo ongeveer ook welke gegevens deze ook bevatten. Video& Film is bijvoorbeeld Black_02 en ga zo maar door.

Nu komt de clue. Ik heb er een tweetal schijven bij, die plotseling niet meer zichtbaar zijn met hun naam maar enkel met de letter toegewezen door Windows of Schijfbeheer. Nu kan ik die letter nog wel wijzigen in "Schijfbeheer", maar vind het toch fijner als ik de door mij toegekende naam zie verschijnen. Ik kan zoveel als ik wil de naam wijzigen, door op eigenschappen te klikken en vervolgens in het bovenste kader de naam in te vullen die ik zou willen zien, maar als ik dan de eigenschappen sluit, is er geen enkele naam zichtbaar.
Weet iemand waar dat aan ligt en waarom de naam plotseling is verdwenen. En vooral ook waarom ik geen enkele naam nog kan geven aan die 2 schijven. Want net zo goed als dat nu met deze 2 is gebeurd, kan dat ook zomaar met de andere 6 gebeuren.
Het heeft jaren goed gegaan,maar door een voor mij totaal onbekende reden is er bij 2 van de 8 externe schijven de naam niet meer zichtbaar. En ook niet meer te wijzigen in een andere naam. Geen enkele naam, wat ik ook probeer, wordt nog zichtbaar.
Ik heb nog wel een tijdje gehad, dat er in schijfbeheer onder het kopje 'Volume' de betreffende naam wel zichtbaar was, maar in het kader daaronder, waar de schijf ook zichtbaar is, daar stond dan alleen de door Windows toegekende schijf letter.


Ik ben heel benieuwd naar de werkende oplossing. Heb ook geprobeerd om op dezelfde manier de naam te wijzigen in "Schijfbeheer". Ook niet gelukt.

Groetjes

Notaris
 
Met het commando label in de opdrachtprompt? Kijk ook even hier naar.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan