tab-toets

Status
Niet open voor verdere reacties.

JEPEDEWE

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jun 2006
Berichten
1.682
Via acFormAdd wordt er een nieuw record aangemaakt
Dat werkt maar,
als ik via de tab-toets van het ene veld naar het andere navigeer en ik kom bij het laatste veld en ik klik weer op de tab-toets, dan is het alsof er een nieuw record aangemaakt wordt, zonder gegevens.. Ik beland dus gewoon weer in het eerste veld en alle andere velden staan leeg..
Hoe kan ik dit vermijden?

Bedankt
JP
 
Je kunt bij de eigenschappen van een formulier in de ontwerpfase voor de werking van de Tab-toets een aantal zaken instellen voor wanneer je bij het laatste veld komt. Standaard staat die op alle records en bij jouw moet je die zetten op "huidige record" zodat je niet ongewenst naar een nieuwe record gaat.
 
... dan is het alsof er een nieuw record aangemaakt wordt, zonder gegevens..
Dat is natuurlijk niet 'alsof', maar dat is gewoon een nieuw record. Hetzelfde geldt overigens ook voor de <Enter> toets, die dezelfde werking heeft als de tab toets. Ook daarmee loop je naar volgende velden, en ook daarmee maak je dus een nieuw record aan.
Ik zou de oplossing eerder in de <Opties>, tabblad <Cliënt instellingen> regelen, waar je kunt aangeven dat de cursor stopt bij eerste/laatste veld. Dat is een oplossing die voor alles dezelfde oplossing heeft, namelijk dat je nooit van het huidige record 'afdwaalt'.
 
Mannen, ik vind echt niet waar ergens ik die opties terug kan vinden hoor..
In de eigenschappen van het formulier???
zie nergens waar

Dus, efkes verduidelijken aub
JP
 
In het formulier moet je bij de formuliereigenschappen zijn (logisch, lijkt mij) en dan het tabblad <Overige>. Daar staat de optie <Werking tabtoets>. Je kunt uiteraard ook naar het tabblad <Alle>. Ik had verwacht dat je de <Opties> in Access toch wel zou weten te vinden ondertussen :D.
 
Ik was vruchteloos aan het zoeken naar “opties” terwijl ik eigenlijk naar “eigenschappen” moest... beteke lomp van mij en dan ook nog dat “mannen” en “zoeken” geen goeie match zijn...
wat is eigenlijk het voordeel van de optien “alle records” of “huidige pagina”?
 
Als de cursor op <Alle records> staat, kun je door je records bladeren met <Enter> of <Tab>. Handig als je makkelijk naar het volgende record wilt. Mag dat niet, en moet je op het huidige record blijven staan, dan zet je 'm dus op <Huidige pagina>. Dan kun je alleen met de bladerknoppen naar een volgend record.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan