Voorraadbeheer en projecten in access

Status
Niet open voor verdere reacties.

tysie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 apr 2009
Berichten
4
Hoi,

Ik heb alle electronische componenten die ik op voorraad heb in access ingevoerd inclusief prijs, en gegevens over het component. Elk component heeft een uniek ID gekregen van access.
Nu heb ik projecten waarin deze componenten gebruikt worden.
Graag zou ik een lijst in willen voeren per project, waarin ik het aantal, de naam in het project, en het id van het component invoer.
Dan moet access een lijst geven van alle componenten met de beschrijvingen en het prijstotaal voor het project.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Knipsel.JPG
Dit is een deel van de voorraadlijst.
Dan wil ik een projectlijst aanmaken met bijvoorbeeld:
Projectnaam: Test1
component R1, R3 zijn ID6
component R2 is ID3

Dan moet access een lijst geven met de beschrijvingen van die componenten, het aantal, het prijstotaal per component, het prijstotaal van alles
 
Laatst bewerkt:
Ik snap je voorbeeldje niet; in een project heb je (ter voorbeeld) 3 componenten, waarvan R1 en R3 hetzelfde zijn (9238603), en R2 anders (2447592)? Dan heb je toch maar 2 componenten uit de lijst?
 
Zoals U hier kunt zien heb ik een project aangemaakt met de benodigde componten:
Knipsel2.JPG
Waar IO1 en IO2 hetzelfde component is.

Dan heb ik een query die het mooi samenvoegt tot een lijst:
Knipsel3.JPG

Maar nu zou ik graag willen zien dat IO1 en IO2 niet apart worden weergegeven. Maar samengevoegd met een kolom "aantal" erbij. Zodat ik direct weet wat er uit het magazijn moet komen.
 
Je kunt van die query een Totalen query maken (met de knop Totalen) en dan groepeer je op alle velden behalve op het veld [Componentnaam] (kan in je plaatje niet zien hoe hij daar heet) dat je de functie <Aantal> geeft. Dan zie je hoeveel er van gebruikt zijn. Ik betwijfel of deze aanpak handig is, maar dat kan jij hopelijk beter beoordelen want jij hebt de db, ik niet :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan