Camera naar beamer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bahram

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2018
Berichten
5
Voor een evenement willen we gaan filmen met een camera en dat vervolgens projecteren met een beamer. Hierbij heb ik twee vragen:
1. Is dit mogelijk met iedere camera, of heb je een specifiek model nodig?
2. Kan je een camera rechtstreeks aansluiten op een beamer (met HDMI / VGA?) of is er ook een laptop/pc nodig?

Alvast bedankt.
 
kan de beamer de camera wel zien daar zou ik eerst naar kijken.
 
De camera moet kunnen ‘monitoren' via HDMI, dat kunnen de meeste camera’s. Kwa lengte kabel moet je bij meer dan 15 meter een HDMI versterker inzetten.
Als je ook audio wil registreren en weergeven is het handig om een HDMI-splitter met audio-uitgang te nemen, waar je je audiosysteem aan koppelt.
 
Dus ik kan de camera rechtstreeks met een HDMI kabel verbinden met de beamer en dan wordt het geprojecteerd? Audio hoeven we niet te registreren. Het zal niet meer dan 15 meter zijn.
 
Mits die camera kan monitoren via HDMI.. Welke camera is het, en welke beamer?
 
Het is de panasonic lumix dmc-fz1000. Welke veamer weet ik eerlijk gezegd niet.
 
Ja, de camera kan het in ieder geval. Een paar dingen zijn belangrijk: je hebt een Mini-HDMI connector nodig aan de camera-kant. De Action verkoopt HDMI bussen en kabels voor bijna niks. een bus heb je nodig om 2 HDMI kabels aan elkaar te koppelen.

Verder, lees in de ‘Advanced Operating Manual” pagina 53 (Engels, link hieronder).
Het kan n.l. goed zijn dat de camera nog op een verkeerde beeldverhouding staat. Op die pagina lees je hoe je de camera op 16:9 zet (geschikt voor de beamer).
Het opname formaat kun je het beste instellen als 'FHD/30P’ - zoals te lezen op pagina 212 van dezelfde gebruiksaanwijzing..
Je kunt het evenement ook tegelijk opnemen met de camera, op een SD kaart. Maar een opname kan maximaal 30 minuten duren.

http://shop.panasonic.com/cameras-a...lumix-point-and-shoot-cameras/DMC-FZ1000.html
(de gebruiksaanwijzing vindt je rechts onder ‘Support’ )
 
We hebben het vandaag geprobeerd en het is ons niet gelukt. We krijgen op de beamer een zwart scherm met 'no signal' oid. Zou het wel lukken als we er een laptop tussen gooien? Dus de camera verbinden met de laptop en die vervolgens met de beamer? De beamer is trouwens de Epson eb-s18.
 
De standaard resolutie van de camera is veel hoger dan die beamer>
https://www.epson.nl/products/projectors/mobile/eb-s18#specifications, Beamer is maar 800 x 600. En 4:3.
De camera kun je op een veel lagere resolutie zetten (mp4, VGA, 640x480, pag. 213 vd Panasonic manual).
Dat zou kunnen werken, maar ik weet niet zeker of dat signaal via HDMI kan worden doorgegeven.
Is ook zonde van de camera kwaliteit. Kun je niet een betere Beamer huren? Met een laptop ertussen blijf je met hetzelfde probleem zitten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan