Geen beeld bij externe monitor (op MacBook Pro)

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcgobbo

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2012
Berichten
98
Hallo!

Sinds twee dagen krijg ik geen beeld meer op mijn externe monitor op mijn stageplaats. Ik neem mijn laptop mee naar deze plek en sluit deze aan op een extern beeldscherm zodat ik gemakkelijk kan werken. Ik heb een MacBook Pro OS X Versie 10.7.5 en een extern beeldscherm van HP EliteDisplay E231. De laptop heb ik sinds drie weken in het gebruik (nog nooit eerder met een macbook gewerkt). De eerste twee weken heb ik geen problemen gehad en kon ik erg fijn werken, maar nu krijg ik geen beeld meer op mijn externe beeldscherm. Gister begon mijn externe monitor te flikkeren, het scherm ging aan en uit, en op mijn macbook bleef mijn muis de hele tijd hangen. Wanneer ik de kabel van de monitor eruit trok, kon ik wel weer fatsoenlijk op mijn macbook werken. Zodra ik de kabel erin doe staat er: monitor is going to sleep. Heel soms met opnieuw opstarten krijg ik weer beeld, maar na een minuut of 2 gaat het beeld weer flikkeren en gaat mijn muis haperen en kan ik niks meer.

Wat heb ik tot nu toe al gedaan:

- Een andere HP monitor gepakt op kantoor, (zelfde type)
- Andere kabels gepakt incl. voeding
- Laptop op netstroom aangesloten
- Gezocht naar updates voor laptop; laptop is up to date
- Gezocht naar updates in appstore voor HP; geen nieuwe updates kunnen vinden

Ikzelf heb verder geen idee hoe ik dit probleem kan oplossen zodat ik weer goed beeld krijg op mijn externe monitor. Ik heb zelf heb verder geen ervaring met macbooks dus vind het ook erg lastig om verder te zoeken naar een oplossing.

Ik hoop dat ik jullie voldoende informatie heb gegeven en dat iemand mij misschien verder kan helpen. Alle tips zijn welkom!
 
Hartelijk dank alvast voor je snelle reactie!
De support van Apple had ik ook al geprobeerd, maar deze heeft het probleem niet kunnen oplossen.
Het stappenplan wat je erna stuurde ben ik ook nagegaan. Helaas heeft dit het plobleem ook niet kunnen oplossen :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan