FPS in ETS2 laag, hoe te verhogen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robotto

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2000
Berichten
778
Ik ben een liefhebber van ETS2 maar heb een FPS die niet echt boven de 15 uitkomt (soms een "uitschieter" naar 17...). De game lagt ook wel eens, freezed voor een seconde
Ik heb Promods meelopen en weet dat dat ook niet echt goed is voor je FPS.

Wie heeft voor mij de instellingen voor ETS2 zodat ik de FPS kan opkrikken, b.v. tot 25 of 30? Daar zou ik al heel tevreden mee zijn :D

mijn PC:

Win10 Home x64
Intel I5 3350p 3.10Ghz Quadcore
8 Gb RAM DDR3 665 mHZ
Medion MS-7797 moederbord
NVidea Geforce GTX 650 (MSI) 1 Gb max. 1680x1050
 
Laatst bewerkt:
Zou er eens een betere videokaart inhangen..
Er wordt een GeForce GTX 760-class (2 GB) geadviseerd.
Die 650 voldoet aan de minimale eisen, niet meer dan dat dus je mag geen vloeiende spel-ervaring of hoge FPS verwachten.
 
Ik was al een beetje bang voor dit antwoord
Kan ik zonder meer een 760 in mijn PC plaatsen? Waar moet ik op letten? In verband met voeding, connectoren en stekkertjes en zo... Het zal in ieder geval een PCIe x16 moeten zijn denk ik
 
Zal een GTX1050 worden dan, vergelijkbaar.
Wat is het merk, type en wattage voeding?
 
Het duurde even, moest de PC openen om erachter te komen wat erin zat:

FSP Groep Inc. (Fortron)
type FSP 450-60 EMDN
450 Watt, 6 pins power connector voor de videokaart. Er hangt volgens mij geen extra connector bij. Heb ik dan een verloopkabeltje van 6 naar 8 pins nodig?

Er is nog plaats voor een dubbele sleuf aan de achterkant.
 
Laatst bewerkt:
Extra connector: ik zag op internet dat er soms een extra stekkertje met 2P naast de 6P hangt dus dan heb je eigenlijk 6+2 pins.
Maar ik kan dus een GTX760 of GTX1050 aansluiten? Een GTX760 is (2e hands) goedkoper...
 
Je moet aan een 760 geen geld meer uitgeven, ook niet 2e hands want je schiet er weinig meer op.
Die 760 presteert minimaal beter als die 650 getuige deze benchmark.
Dan is een 1050 of 1060 de betere keuze.
 
Ik heb uiteindelijk toch een 760 geplaatst. Mocht het niet bevallen kan ik hem altijd nog doorverkopen.
En voor mij bevalt hij prima: met grafische instellingen op hoog (was gemiddeld) haal ik nu een fps van 60 (was 15), zelfs in de steden.
Ik heb trouwens ook de voeding vervangen voor eentje van 650 Watt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan