Hoog RAM gebruik, PC erg traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Christoff

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2005
Berichten
337
Plotseling is mijn PC erg traag geworden en het blijkt dat het RAM gebruik bijna continu bijna 100% is.
Alle programma's gesloten en cleaning proramma's gedraaid, maakt allemaal niets uit.
Ik kan er natuurlijk nog nieuwe RAM (4Gb) bij zetten maar dat lijkt me niet de juiste oplossing.
PC: i5 processor, W10/64bit home.
Iemand nog een idee?
Mijn dank,
Chris
 
In taakbeheer onderzoeken wat de oorzaak is.

En wat wordt er mee opgestart?
 
Ik heb alle programma's gesloten op Firefox na.
In de Taakbeheer lijst staan 3 Apps open en 70 achtergrond programma's maar welke er nu extreem beslag legt is zo niet te zien.
 
Klik op de Geheugen kolom om deze van hoog naar laag te sorteren.
 
Dan zie ik ongeveer 6 programma's die meer dan 7 MB gebruiken (Firefox, Avast service, Desktop manager 7,6MB, Diensthost:startprogramma 10MB, Taskmanager 18MB)
De rest is allemaal kleiner die natuurlijk wel optellen. Veel hiervan heb ik geprobeerd te sluiten maar geeft geen enkel resultaat op het RAM gebruik, dit blijft 99%
 
Staat superfetch aan?


Zet eens de Speccy weblink hier neer, zie m'n sig.
 
Zit geen harde schijf in volgens Speccy.:eek:
Wat is het type van die Medion?

Maare, 4GB is erg weinig voor een W10 64bit, dat het eerst wel voldoende was zou kunnen dat er iets is geïnstalleerd wat dat geheugen nu opsoepeerd, wat is mij onduidelijk.

Superfetch en prefetcher kun je bij services uitschakelen.
http://www.thewindowsclub.com/disable-superfetch-prefetch-ssd

Zie ook bij services veel rommel staan wat niet mee opgestart hoeft te worden,Adobe en die prut Systemcare.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er een SSD ingebouwd.
Ging eigenlijk altijd goed en ik heb geen nieuw programma geinstalleerd.
Zal er dan maar 4Gb RAM bij steken.
Bedankt zover.
 
Ik zie heel vaak Svchost.exe. Scan eens met MBAM en jouw beveiligingssoftware. Ook lees ik dat Windows Update er mee te maken kan hebben. Je zou dan de Windows Update Troubleshooter kunnen gebruiken.
 
Kijk eens hoeveel vrije ruimte er nog op die SSD zit.
Als dat minder dan 10% is is dat waarschijnlijk de veroorzaker van het probleem.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan