Na Windows 10 update (1709) werkt bepaalde software niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

martin83

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2018
Berichten
2
Hallo allemaal,

ik zit hier met een vervelend probleem. Vannacht heeft mijn laptop een update gedaan naar de nieuwste update voor Windows 10.
Helaas is dit niet zonder problemen gegaan. Eerst kwam ik er achter dat mijn snelkoppelingen, bureaublad en gebruikersnaam was veranderd. Mijn foto's, documenten enz waren niet meer via de doorgaande snelkoppelingen bereikbaar. Ik kwam er achter dat mijn oude account er nog wel was, dus dankzij zoekwerk op Google heb ik het voor elkaar gekregen om het oude account te koppelen met het nieuwe account, met een stukje software.

Maar toen kwam ik erachter dat ik ook erg veel foutmeldingen krijg als Windows opstart.

Bepaalde software start niet meer, en ik kan ze ook niet deinstalleren. Ik krijg verschillende foutmeldingen. Bijvoorbeeld F Secure (heb ik via Ziggo), IObit Advanced Sytemcare, Spotify en zo zijn er nog wat programma's die het niet meer doen.

Als ik een programma download via internet, kan ik die ook niet opstarten. Wat kan er aan de hand zijn met mijn Program Files na de update?

Ik kom er dit keer zelf niet uit, vandaar de vraag hier ;-)

Ik hoop op een verlossend antwoord van iemand hier :)

Alvast erg bedankt,

Martin.
 
IObit Advanced Sytemcare
Dat is niet erg, prut software waar je niets aan hebt.

Maare, bij de eigenschappen van de snelkopplingen zie je het doel, zijn er meerdere schijfletters en zijn die miss. veranderd?
Of die software was alleen te gebruiken door die bepaalde gebruiker en niet ingesteld bij installeren voor "iedereen".

Je kunt nog terug via Windows.old en dan eerst de boel goed instellen en dan pas de upgrade laten uitvoeren.
https://support.microsoft.com/nl-nl/help/12415/windows-10-recovery-options
 
Laatst bewerkt:
Daar ben je dan mooi klaar mee! Ik denk dat herstelpunten juist zijn voor dat soort problemen. En dat software niet meer werkt is belachelijk en het maakt niet uit welk programma dat is. Als er beveiligingsproblemen zijn, dan maak je daar netjes eerst melding van aan de gebruiker.

Of die software was alleen te gebruiken door die bepaalde gebruiker en niet ingesteld bij installeren voor "iedereen".
Dat is ook zeer vreemd, immers anderen schrijven op dit forum dat MS bij Windows 10 juist zo intelligent te werk gaat en zelfs goede en uitgekiende beslissingen neemt en een inschatting maakt of er iemand met veel of weinig kennis achter de computer zit! Dat blijkt hier dan wel...

Mogelijk kun je beter een systeemkopie herstellen.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie reactie. Om nou te zeggen dat een snelkoppeling niet meer klopt, daar had ik ook opgehoopt. Helaas gaat die vlieger niet op, want ik ben naar de locatie gegaan waar de software staat om het daar op te starten, maar helaas gaat het dan ook niet.

Bij Ziggo Safe Online (F-Secure) krijg ik de foutmelding: Kan de toepassing niet correct starten (0xc0000022).

Deze krijg ik ook bij dus die IObit software.

Ik kan ze er ook niet afhalen en opnieuw installeren, want dat geeft ook opstartproblemen.

Teruggaan naar de vorige versie lukt ook niet, Windows old is er wel, maar dan moet ik m'n account verwijderen (en nergens is die optie te vinden).

Windows 10 doet nu erg vervelend :-(
 
Windows 10 doet nu erg vervelend :-(
Dat is wel heel zacht uitgedrukt. Heeft MS geen helpdesk of dat je een schadeclaim bij MS kunt indienen? Heb je ook geen systeemkopie?
 
Waarom moet je je account verwijderen?
Tis wel een nieuw account dus erg is dat niet.

Snelste oplossing, opnieuw installeren, zie de eerder gegeven link.

Of dit allemaal proberen.
https://neosmart.net/wiki/0xc0000022/

Tip voor een volgende keer, maar een image of backup met Aomei, Macrium of Easeus b.v.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan