Chromecast en android vertikken het te verbinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

petje11

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2002
Berichten
2.920
Hallo,

Mijn moeder heeft een chromecast aangeschaft en tot voor kort heeft dat ding het tot volle tevredenheid gedaan.
Sinds 2 weken echter valt onregelmatig de verbinding weg en is dan vervolgens ook niet meer terug te krijgen.
Wat heb ik al voor haar geprobeerd

Chromecast opnieuw instellen, helaas geen verbetering.
Google home app opnieuw geinstalleerd, helaas geen verbetering
Fritz box nagelopen en juist ingesteld(UPNP aan gezet), helaas geen verbetering
Geprobeerd om via mijn telefoon te casten, helaas ook geen verbetering.
Apple airport even opnieuw ingesteld, helaas geen verbetering.
Alles in haar netwerk uitgezet en weer van voren af aan opgestart, met de chromecast als de eerste(na de router uiteraard), helaas geen verbetering

Het stomme is nou het geval, na elke oplossing die ik heb bedacht werkt het allemaal weer een dag, paar dagen. Daarna valt weer de verbinding met de android apparaten weg. En denk nou niet dat de oplossing die ervoor werkte dan weer werkt he, mooi niet.
Al die tijd kan ze wel altijd vanaf haar PC naar de chromecast streamen, maar ja dat is geen oplossing. Die PC staat namelijk op een andere verdieping.

Ze heeft buiten de airport niks van apple wat eventueel een oplossing zou kunnen zijn. Die Airport is trouwens alleen als AP ingesteld voor de wifiverbindingen boven.
Als ze de airport uitzet maakt geen enkel verschil.

Als je gaat zoeken op google krijg je te lezen dat het aan de google play services app op je telefoon/tablet zou liggen, helaas ook die update staat allang op haar telefoon/tablet.

Ik weet het nu ff niet meer

Iemand een idee?
 
Een WIFI channel conflict met een buurman wellicht? Bekijk de draadloze verbindingen in en om het huis bijv. met Wifi Channel scanner: http://wifichannelscanner.com
In de setup van de router kun je aan de hand van die info het kanaal evt. wijzigen.
Er kan ook nog een probleem zijn met IP adressen. Wanneer iemand allerlei apparaten heeft die niet altijd worden gebruikt, ben ik meer een voorstander van vaste IP adressen (in plaats van DHCP).
 
Nope, geen channel conflict en ook geen ip problemen. Zoveel heeft ze niet en de router deelt elke keer voor elk apparaat zijn 'eigen' ip-adres uit.
 
Update,

Ik heb bij haar een laptop neergezet die eerst via wifi de chromecast kon bereiken.
Nu werkt ook dat niet meer en ligt er een utp-kabel door de kamer.

Het stomme is dat het wel goed en constant werkt via een bekabelde verbinding naar de router en dan vervolgens wifi naar de chromecast, maar wil je ook via wifi naar de router en via wifi naar de chromecast dan werkt het een paar uur en vervolgens nooit meer zonder allerlei kunstgrepen.

Dat kan volgens mij niet de bedoeling zijn.

Oh, even voor de duidelijkheid, alle apparaten kunnen zonder problemen het internet op, dus de wifi-verbindingen werken gewoon goed en ook constant.

Help?
 
Zou dat helpen? Dat verhaal gaat puur over wifi verbinding dropouts. Daar heeft ze geen last van.
Stel ze kijkt een youtube filmpje.
Dan werkt eerst alles perfect.
Dan val de verbinding met de chromecast weg en gaat de laptop/tablet/telefoon vrolijk door met het filmpje, maar dan op zijn eigen scherm. Youtube blijft dan ook bufferen.
 
Link kwam naar boven na zoeken op "losing wifi connection after a while”
Je hebt zelf al zoveel geprobeerd, elke mogelijke oorzaak kun je ‘bestrijden’, het is blijkbaar echt iets wat pas na een tijdje gebeurt.
Er staan genoeg tips in die link om er iets uit te halen, leek me. Kun je wat updaten aan drivers? Zelf zou ik ook een langere tijd naar een network monitor kijken,
check ook die 'Windows Network Diagnostic Tool' of andere software.
 
Nou, ik heb het hele rijtje nog eens gedaan, maar het lijkt niet in het wifi deel te zitten.

Ik laat het nu voor wat het is. Ook kennissen van mij hebben dezelfde problemen met de chromecast.
Nu de laptop aan een draadje hangt gaat het vooralsnog goed. Mijn moeder vind het zo prima dus.....

In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Ik denk echt dat het in de chromecast zelf zit en daar kun je niet in.(dacht ik)
Omdat alles wat er draadloos is bij haar nooit problemen heeft met de wifi, behalve dan als je connect met de chromecast.

Maar goed, ik zet dit draadje als opgelost, niet omdat het opgelost is maar wel omdat ik er niet mee verder ga.

Bedankt voor de moeite!
 
Dit is nu toch opgelost.......

Wat blijkt, chromecast vind het niet leuk als de router te dichtbij staat....(als in binnen 2 mtr)
Ik moest laatst om een andere reden de router van mijn moeder verplaatsen naar de meterkast.
Sindsdien draait het casten als een zonnetje, vanaf welk draadloos apparaat dan ook die in het netwerk bij haar zit.

Schiet mij maar lek.... ik snap het niet meer. De router staat nu bijna 10 mtr verder en achter 2 muren en deuren, maar vol bereik......

Als er iemand is die me dit kan uitleggen? Ik houd me aanbevolen.
 
Klopt, stom dat ik daar niet aan dacht. Kan komen door "RF intermodulatie artefacten", lees ik dan, maar da's ook Chinees voor mij.
Bedankt voor de terugmelding..
 
Yep je kunt een apparaat ook "oversturen" met HF-signaal zoals dat heet. Welke storingen er ontstaan hangt sterk af van de kwaliteit van de zender maar vooral ook van de ontvanger. Vergelijk het een beetje... met keiharde muziek... als het echt te hard gaat kunnen de oren ook de afzonderlijke tonen of combi van tonen meer goed waarnemen, je gaat dan over de pijndrempel.
Prima gevonden...:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan