extern toetsenbord en muis werken niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

sylvester-ponte

Verenigingslid
Lid geworden
19 apr 2007
Berichten
6.541
ik heb een HP Envy Nootbook met windows 10 en een extern usb microsoft muis en toetsenbord .

in eens werkt de externe toetsenbord en muis niet meer op mijn Nootbook.
hij werkt nog wel op mijn oude nootbook. (dus de muis en toestenbord zijn ok )

mijn usb printer werkt wel. ( dus de usb poort is ok )

weet iemand of er een toetsen combinatie bestaat waardoor alle externe toetsenborden niet meer werken?
en is er een truck om dat weer ongedaan te maken?
 
Probeer eens: Start - Instellingen - Bijwerken en beveiliging - probleemoplossen en dan hardware en apparaten
 
dan geeft hij:
microsoft 2,4 ghz tranceiver geeft geen stuur programma

en net iets geprobeerd: HP mijn muis laten testen in een interactive test: dan doet hij het gewoon (maar onder windows niet)
 
Volgens de HP gebruikershandleiding hebben sommige externe muizen/toetsenborden een driver nodig.
Wellicht dart door een windows update de driver onklaar gemaakt is (zal niet de eerste keer zijn).
Kijk eens in Apparaatbeheer of ze sowieso gezien worden en zo ja installeer de driver eens opnieuw.
 
1. Zet pc uit.
2. Trek de stroomkabel uit van je pc en verwijder de batterij.
3. Trek alle usb apparaten uit.
wacht nu een minuutje
4. Steek stroomkabel terug in pc en plaats batterij terug
5. Steek alle usb apparaten terug in
6. Druk op de Power knop om je pc op te starten.
 
Het enige wat ik nu nog kan bedenken is teruggaan naar een vorig herstelpunt (in de hoop dat er iets veranderd is in de software en dan wordt die verandering hopelijk ongedaan gemaakt)
 
De oorzaak van je probleem was waarschijnlijk KB4074588 (cumulatieve update voor Windows 10, versie 1709).
Info hier: https://support.microsoft.com/en-us...ing-after-installing-the-february-13-2018-upd

Door terug te gaan naar een herstelpunt heb je vermoedelijk die update verwijderd. Daarna werken je externe toetsenbord en muis weer.
Opnieuw installeren van diezelfde update hoeft niet in te houden dat het probleem weer terugkomt.

Been dealing with this on several machines today. I uninstalled the update, reboot (Which resolves the issue) then I re-apply the update, reboot and the USB devices work normally. It seems to effect random PCs.
Bron: https://www.computerworld.com/artic...4588-redlining-bluescreening-borking-usb.html
 
Je hebt je vraag op Opgelost gezet; toch geef ik nog een toevoeging:

Goed nieuws voor jou en voor alle andere mensen die problemen hebben door niet meer werkende externe muizen en toetsenborden na installatie van KB4074588.
Microsoft heeft een nieuwe update beschikbaar gemaakt die dat probleem verhelpt. Deze update is vandaag uitgekomen: KB4090913.
Meer info hierover: https://www.gratissoftwaresite.nl/w...itingen-muis-toetsenbord-usb-apparaten-webcam

Ga via Start naar Instellingen, en dan naar Bijwerken en beveiliging. Klik op de knop Naar updates zoeken.
Als het goed is dan zal KB4090913 al snel worden gevonden en geïnstalleerd:

5a9eb4cfc486d-Update_KB4090913.png


Nadat de update geïnstalleerd is, zul je de computer opnieuw moeten opstarten. Je krijgt daar een melding van.
 
Laatst bewerkt:
ja, inderdaad KB4090913 is al geinstalleerd. en muis en toetsenbord werken nog. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan