Ubuntu verwijderen (Win10/Ubuntu dual-boot)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sacol

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2011
Berichten
11
Hallo Iedereen,

Gisteren heb ik een poging gedaan om Ubuntu te installeren als een dual-boot met Windows 10. Dit is nogal fout gegaan (waarschijnlijk omdat ik geen partitie heb gemaakt met installeren). Eerst kreeg ik alleen de Grub te zien en daarna in de pogingen daarna weigert Ubuntu helemaal om iets te laten zien. Vervolgens heb ik geprobeerd Ubuntu eraf te gooien door fabriekinstellingen te herstellen, maar dit werkte helaas niet.

Hoe kan ik Ubuntu verwijderen zonder in het besturingssyteem te komen? (ik wil daarna een nieuwe poging doen om hem te installeren overigens).

EDIT: Het gebruikelijke googelen werkt helaas niet. Ik krijg verschillende instructies te zien, maar ze gaan allemaal in op het gebruik van een Microsoft-CD (mijn laptop heeft geen CD-drive) of dat moet ik doen via Ubuntu (waar ik dus niet in kom).

Mvg,
Sacol
 
Laatst bewerkt:
Ju kunt ook een opstartbare USB maken met Rufus USB Tool
 
Dat heb ik gedaan, maar ik wil de dual-boot op de PC hebben staan.

Formatteren heeft gewerkt, maar ik krijg Ubuntu nog steeds niet aan de praat.
 
Windows werkt zoals normaal en ik gebruik een HP Pavilion cb0xx.

De wikihow was ik al tegengekomen. De UEFI vinden is gelukt (na veel zoekwerk), maar als ik installeer hangt Ubuntu vast voordat hij opnieuw opstart (en zo'n instructiepagina is dan al van: "en nu ben je klaar").


De partitie was ik de eerste keer inderdaad vergeten, maar de 2e en 3e keer zou ik een partitie moeten hebben (die partitie staat alleen niet als vrij ruimte geregistreerd).
 
Problemen zijn opgelost. Ik heb Ubuntu vervangen door Linux Mint.

Bedankt voor het meedenken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan