bedrijfssite Tercoma graag grondige feedback aub...

Status
Niet open voor verdere reacties.

lieven23

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2018
Berichten
1
Hallo

Ik heb een site gemaakt voor een bedrijf dat houten terrassen legt.
tercoma

De site bestaat al enkele jaren en ik heb in 2018 al een redesign gedaan .
Maar ondanks zo'n 20 tot 30 bezoekers per dag ,converteert hij niet erg goed.

1. Wat vinden jullie vd site ? Wat is jullie impressie en perceptie?

2. Waardoor zou hij beter converteren? Wat zou nog meer vertrouwen uitstralen?..

Op die vragen zoek ik het antwoord.
 
1e vraag
http://www.encyclo.nl/begrip/converteren
Betekent letter "omzetten"
Wat is het conversie probleem dan?

Dat is niet hetzelfde als "vertrouwen"... in mijn perceptie
Tenzij er alleen maar "wantrouwen" bestaat en dat moet geconverteerd worden in "vertrouwen"....

Tja.. dan moet je eigenlijk weten waarom er "wantrouwen" is?
Toch?

2e vraag
Wat was eigenlijk het verwachtingspatroon? En waar was dat op gebaseerd?
Marktonderzoek of "natte vingerwerk"?
 
Iets waar je niet om vroeg maar mij wel meteen opvalt is het als/dan probleem:
"Bestaat er zoiets dat gelijk is aan of beter als natuurlijk hout?"
 
Is het niet de naam? Tercoma zegt namelijk niks over terrassen en dergelijke aanleg.
Als je goede SEO wilt hebben dan is een URL met daarin je bedrijfsactiviteit best wel een must.

Haal je site anders eens door een SEO-checker. Misschien kan je nog wel wat tekst aan je site aanpassen om wat beter geranked te worden in Google.
Misschien helpt https://nl.wikipedia.org/wiki/JSON-LD ook wel. Google gaat je site dan ook meer zien als een bedrijfsmatige website.
 
  • Ik zie staan: "Wat we kunnen aanhebben". Ik neem aan dat dat laatste woord "...aanbieden." zou moeten zijn.
  • "Als het om ons comfort en privacy aankomt" moet zijn "Als het op ons comfort en privacy aankomt"
  • thuinschermen
  • "De kleur kan variëren van licht tot iets roodachtig bruin zelf." Moet dat zijn: "...roodachtig, bruin zelfs."?

Persoonlijk kan ik erg afknappen op dit soort tekst fouten. Ik denk dan: als je teksten slecht zijn, hoe is dan je werk/product?

Als je niet te veel op kleine foutjes let, vind ik de site er erg netjes uitzien maar niet wervend. Keurig maar niet erg commercieel. Meer voorlichting dan verkoop.
In het kader van conversie mis ik een paar erg opvallende ("er uit springende") knoppen of teksten.
Ik ben zelf geen verkoper, maar volgens mij noemen ze dat "call to action". Die zijn er niet of nauwelijks.
 
Hallo Lieven,

Ik kijk graag even met je mee naar je site. Je wilde graag antwoord op onderstaande vragen:

1. Wat vinden jullie vd site ? Wat is jullie impressie en perceptie?
2. Waardoor zou hij beter converteren? Wat zou nog meer vertrouwen uitstralen?


Hij laadt ontzettend slecht bij mij en is 'as we speak' nog steeds aan het laden. Heb je problemen met de hosting momenteel?
 
www.tercoma.com werkt (menu niet bij tablet)

tercoma.com zonder www werkt niet bij test.

Mijn firewall blockeert de connectie dus je bevind je in een zone van internet die niet als veilig wordt bestempeld(by ip).

kleur past bij het onderwerp pagina's laden traag (lijkt 1euro hosting)
onderkant is niet op elke pagina het zelfde(eerste zie tablet onderkant).
 
Mijn eerste indruk: een standaard zakelijke vormgeving, nergens uitbundig maar dat hoeft niet perse op een zakelijke website.

Het 1e keer laden van een pagina duurt dusdanig lang dat bezoekers afhaken, minimaal 7 sec (cable) en minimaal 11 sec (smartphone 3G+). In een waterfall zie ik dat we op een smartphone al 6 sec op weg zijn en dan is er alleen maar 1 css en 1 js geladen. Provider of template probleem?

Als je het woord "vertrouwen" wilt gebruiken als synoniem voor "betrouwbaar" dan zijn "trustworthy" zinnen belangrijk zoals: Betaling na oplevering | Korte levertijd.
Het is de optelsom van bepaalde woorden, zinnen, het adres, tel.nr. enzovoort die vertrouwen geven. Ik mis trouwens Contact in de top van de pagina.

Uitlijning van tekst en foto's is minder fraai op smartphone.
De pagina's zijn redelijk geschikt voor desktop, tablet en smartphone, dat is prima, behalve het menu. Op touchscreen tablet/monitor of op landscape smartphone werkt dit menu niet omdat de toplevel knoppen een linkje bevatten in plaats van open/dicht functionaliteit.

Suc6 met de website
 
Laatst bewerkt:
Mijn ega heeft zelfs een gratis hosting, zolang je de foto's maar redelijk houdt (=goed genoeg voor op scherm) dan laadt de site prima. Geen reclame op die site zelfs...
Mijn professionele zoon heeft de site ontworpen, strak, modern, voor haar hobby, als hobby kunstenares. (geen spam hier naar de site)
En dat doe ik ook met mijn genealogie site, die nu tijdelijk plat ligt, wil eens wat anders met integratie van een stamboom site, het heeft al een keer gewerkt, maar was niet tevreden.
 
Laatst bewerkt:
Feedback op de bedrijfswebsite van Tercoma

1. Wat vinden jullie vd site ? Wat is jullie impressie en perceptie? 2. Waardoor zou hij beter converteren? Wat zou nog meer vertrouwen uitstralen?..

Je kan een https certificaat toevoegen, want in Chrome krijg ik de melding "niet veilig" te zien, vlak voor de adresbalk;
De titel van de homepage in de zoekresultaten van Google, is wat vaag. Hoe kan het een missie zijn om een houten terras aan te leggen? Een missie moet je veel meer inhoud geven;
De witte teksten op de homepage zijn slecht leesbaar. Het kleurgebruik is daar dus niet kloppend. Ik doel dan specifiek op de eigenschappen (kenmerken);
Ook de normale teksten, vind ik matig leesbaar, op deze achtergrondkleur. Ik moet moeite doen om alles goed te kunnen lezen, dat zou een bezoeker niet moeten hoeven doen;
De slogan in het witte blok bij de header, zou ik veel spannender maken. Vermeld wat jou onderscheid t.o.v. de concurrenten. Wat is jouw kracht?
Ontdek een composiet houten terras vind ik onduidelijk beschreven (gebruik een woord als 'bekijk' of nog beter, verander de hele zin);
Kijkend naar de homepage als geheel, vind ik deze heel onduidelijk. Ik geef je op dit moment een onvoldoende. Zo is het bijvoorbeeld heel apart gestyled. Tekst > afbeelding > tekst, waarbij de tekst dan ook geen gelijke positie (hoogte) aanneemt met de overige tekst. Waarom zet je de afbeelding niet uiterst rechts, de tekst uiterst links en dit eventueel afgewisseld met de volgende alinea (dus daar juist de afbeelding helemaal links en de tekst rechts);

Ik krijg er op dit moment de kriebels van!

En inderdaad; de site laadt extreem traag.

Als je goede SEO wilt hebben dan is een URL met daarin je bedrijfsactiviteit best wel een must
Extreme onzin.
 
Laatst bewerkt:
De TS heeft deze vraag op opgelost gezet.

Als je goede SEO wilt hebben dan is een URL met daarin je bedrijfsactiviteit best wel een must
Iets genuanceerder ben ik het hier met php4u eens. De totale ranking is een optelsom van een paar honderd factoren die elk een bepaalde weegfactor hebben. De activiteit als onderdeel van de domeinnaam heeft zeker wel invloed op de totale ranking en staat zelfs redelijk hoog in de lijst.
 
Het heeft invloed, maar is zeker geen must. Het maakt het alleen makkelijker (zeker bij nieuwe sites zonder historie). Een site kan prima ranken zonder zoekwoord in de URL. Ik zie het keer op keer. De nuance is inderdaad belangrijk. En wat je zegt: er zijn honderden factoren, daarom is een zoekwoord in de domeinnaam alleen, juist geen must. Ik vind de homepage gewoon lelijk. Het was mij niet bekend dat 'opgelost' betekent: er zijn geen reacties meer nodig. Daar zal ik rekening mee houden.
 
Het is dan handig als de TS ook schrijft: het topic graag op slot.
Dan is er altijd duidelijkheid...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan