Kopieer veldgegeven van 1 formulier naar een ander formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

Scallebe

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2014
Berichten
528
Goede morgen ontwikkelaars

Ik heb in mijn database een "Hoofd formulier" (Expats Form)

Om een nieuw record aan te maken in de database heb ik een appart formulier gemaakt (Nieuwe invoer)

Na het invoeren van alle gegevens heb ik een knop die een saveRecord doet, het formulier sluit en vervolgens de Form "Expats Form" opend met een SetFocus naar het veld "Combo654"

Nu zou ik na het sluiten van de form "Nieuwe invoer" het gegeven uit het veld "Nationaal nummer" automatisch willen gekopieerd hebben naar de combobox "Combo654" in het formulier "Expats Form" en het

specifieke record gaan zoeken. Kan er mij iemand helpen om dit in een vba code te gieten, indien dit vraag mogelijk is natuurlijk.

Thanks

Greetz

Pascal
 
Als je een formulier op een tabel baseert en daarin een nieuw record maakt, is SaveRecord overbodig want het record wordt toch al opgeslagen. Niet dat het kwaad kan, maar het is een totaal overbodige actie. Wat je eigenlijk wilt, snap ik niet helemaal. Je kunt een formulier openen met een filter, en dat lijkt mij in jouw situatie de handigste oplossing. Maar waarom je de keuzelijst gevuld wilt hebben met het nieuwe record uit de nieuwe invoer? Ik zou je workflow wel eens willen weten, want ik denk dat het veel slimmer kan en dat je nu allerlei trucs uithaalt die helemaal niet nodig zijn.
 
Dat moet allemaal te doen zijn binnen één en hetzelfde formulier met hooguit een knop "nieuw" bovenaan om nieuwe records toe te voegen en nog een keuzelijst bovenaan om gegevens op te zoeken en je formulier te filteren.
 
Laatst bewerkt:
Octafish,

Na het sluiten van het formulier Nieuwe invoer wordt het formulier Expats Form geopend telkens op de eerste record.

Ik wil echter dat het formulier Expats Form wordt geopend op het net nieuw gecreerde record om zo dan meer gegevens en opties aan te klikken.

Mijn form Nieuwe invoer is aangemaakt om alleen maar de beperkte basisgegevens in te voeren.

Het form Expats Form heft nog extra mogelijkheden.

de Combo654 is een combobox om een record te zoeken op basis van de invoer. (in dit geval op national nummer)

Mijn redenering :confused: was dan als ik het nationaal nummer kopieer bij sluiten van Nieuwe invoer en plak in de Combo 654 dan hoef ik dit niet telkens opnieuw in te voeren.

Nu doe ik een ctrl C - ctrl v - enter en ik krijg dan het juiste record. Indien dit automatisch zou gaan vermijd ik voorgaande handelingen.


Groetjes

Pascal
 
Misschien is het niet zo handig om met twee verschillende formulieren te werken. Ik weet dat 1 formulier genoeg zou moeten zijn om gegevens op te vragen en/of nieuwe records te creeren. Maar ik werk graag op die manier. Ik zal eens kijken of ik de database mee kan sturen, eerst wat gegevens verwijderen... :confused:
 
Misschien is het niet zo handig om met twee verschillende formulieren te werken.
Ik zou de handel ook zeker in één formulier houden; desnoods zet je de velden die je niet gelijk wilt laten invullen op een apart tabblad, en de verplichte velden op het eerste tabblad. Maar zelfs dat zou ik niet eens doen. Als mensen meer velden in willen vullen, omdat ze ze toch zien, laat ze lekker gaan zou ik zeggen! Dus één formulier, en met verschillende knoppen voor invoer (status <Gegevensinvoer> op <Ja>) en een ander knop voor bladeren.
Maar mijn oplossing is dus veel handiger dan die van jou: formulier de tweede keer openen met het filter. En desnoods een extra knop op het formulier om het filter te wissen, al kan dat ook via de keuzelijst gedaan worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan