Harde schijf en usb wordt niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

drive

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2007
Berichten
788
Wij hebben een paar weken geleden 3 computers gekocht voor ons op te starten bedrijf (beeldscherm van het merk Benq en een minicomputer van Dell. De usb sticks en harde schijf werden er niet op herkend. Gisteren hebben we winzip gedownload en erop gezet en toen werd wél de harde schijf herkend. Maar vandaag wordt er weer niets herkend. En bij de universal serial bus controllers zien we ook geen geel uitroepteken staan. Zou iemand mij kunnen vertellen hoe dit kan en wat we moeten doen om ze wel te laten herkennen?
 
Inmiddels zijn we een klein stukje verder. We hebben de driver weer ge-deïnstalleerd en toen deed de usb stick het wel. Maar de volgende dag deed die het weer niet. Maar de externe harde schijf wordt nu wel herkend. Voor de duidelijkheid: we hebben Windows 10.

O ja, de minicomputer van Dell is een Optiflex 7010 en heeft 2 usb poorten. Op beide poorten worden de sticks niet herkend en zijn ook niet zichtbaar in de verkenner.
 
Laatst bewerkt:
Proberen?
> Typ Probleemoplossing in het zoekvak > Activeer > Links > Alle weergeven > Hardware en apparaten Volg instructies en herstarten
 
Super bedankt!!!!!! Het schijnt opgelost te zijn. Ik heb de tip opgevolgd en de computer heeft het probleem opgelost!!! Hoop dat het niet tijdelijk is. ;)
 
Ok, ik heb alsnog een vraag. Ik heb ook een externe harde schijf, maar die werd bij ons thuis opeens niet meer herkend. Nu ben ik bij ons bedrijf met een andere computer en ik heb hiermee hetzelfde gedaan als de usb stick. Hij staat niet bij Windows verkenner, maar wel bij het pijltje naar boven in de taakbalk om hem veilig te kunnen verwijderen. Hoe is dit op te lossen? En kom niet aan met formatteren, want dan ben ik alles kwijt wat op die externe harde schijf staat en dat wil ik dus niet.

En als die in de computer zit, zie ik ook het lampje branden van die externe harde schijf.

Hier snap ik dus helemaal niets meer van! Op de 2e computer heb ik hetzelfde gedaan en ook daar werd de 1e usb stick die ik erin heb gestopt herkend. Helemaal perfect natuurlijk. Maar ik deed daar een andere usb stick in en die werd niet herkend. Ook de probleemoplosser er doorheen gehaald. Probleem kon niet worden opgelost. Ik stop hem in mijn computer en daar wordt die usb stick gewoon herkend. Zonder dat ik de probleemoplosser heb gebruikt. Hoe kan dit en wat kan ik doen om die andere usb stick op de 2e computer te laten herkennen? :confused:
 
Laatst bewerkt:
En kom niet aan met formatteren, want dan ben ik alles kwijt wat op die externe harde schijf staat en dat wil ik dus niet.
Das een goeie...
Ik zeg op een forum nooit tegen anderen wat ze 'doen moeten'. Jij voert uit wat jij wilt uitvoeren en bent daar zelf verantwoordelijk voor.
Staat die wel onder schijfbeheer?
Soms wil een andere schijfletter toewijzen nog eens helpen. Let op dat dan het path/pad van folders en files wijzigt.
 
Ik had net ergens gelezen: als je ergens een letter aan wil toewijzen, dat je dan verplicht bent te formatteren.

Bij schijfbeheer staat in het linkervakje: schijf 1 (daarachter zie ik een zwarte balk), daaronder staat onbekend, het aantal GB (wat je hebt gebruikt of wat er nog vrij is, geen idee) en niet geïnitialiseerd. En in het grote vak staat: niet toegewezen. Ik weet niet wat ermee bedoeld wordt.

Wat ik ook zie als ik schijfbeheer open: een venstertje met schijf initialiseren. Schijven dienen geïnitialiseerd te worden voordat u er via Beheer voor logische schijven toegang kunt krijgen. Daaronder staat: selecteer de schijven met schijf 1 eronder. En daaronder zie ik staan:
De volgende partitiestijl voor de geselecteerde schijven gebruiken: MBR of GPT.
Opmerking: de GPT-partitiestijl wordt niet door alle vorige versies van Windows herkend.
 
Laatst bewerkt:
Dat weet ik ook niet. Dan moet je even wachten op antwoorden van de deskundigen op dit gebied van Helpmij.nl als die willen helpen/antwoorden.
 
Ik had net ergens gelezen: als je ergens een letter aan wil toewijzen, dat je dan verplicht bent te formatteren.
Onzin, heeft niets met elkaar te maken.
Schijfletters kun je te pas en te onpas veranderen, alleen die van de systeempartitie niet.

En bij een UEFI systeem dient de bootschijf altijd in een GPT stijl te zijn ingedeeld, bij BIOS systemen in de MBR stijl.
Schijven groter dan 2TB dienen altijd in de GPT stijl te worden ingedeeld maar die kun je niet gebruiken op een niet UEFI systeem als bootschijf.
 
Wat een technische termen allemaal. :shocked: Kan je het ook in lekentaal uitleggen. Ik weet niet wat die afkortingen betekenen. En het woordje bootschijf ken ik ook niet.
 
https://www.google.nl/
Die weet alles.:)
https://www.schoonepc.nl/instal/partition.html
En deze meneer weet er ook veel van.

Bootschijf, daar wordt van opgestart en een toegewezen ruimte dien je eerst in te delen in een primaire of extended partitie, er kunnen op een MBR schijf 4 primaire worden gemaakt waarvan er eentje extended mag zijn, daarin kun je 255 logische stations maken, je hebt er niets aan maar het kan wel.
Op een GPT schijf kun je er ook een heleboel maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan