Mijn documenten leeg na vernieuwing PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lambout

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2013
Berichten
65
Hallo,
Ik heb reeds een nieuwe moederbord geïnstalleerd en ben overgestapt van Windows 7 naar Windows 10.
Mijn Documenten heb ik in een externe harde schijf geplaatst en overgezet naar mijn vernieuwde pc met Windows 10.
Nu zie ik dat de inhoud van de map Mijn Documenten leeg is, is dit te herstellen?
 
Op de externe schijf is deze leeg?
 
Alle andere mappen zijn wel succesvol overgeplaatst, dit wil ik er ook bij vermelden.
 
Mogelijk had u de link naar mijn documenten gekopieerd en niet de map zelf?
 
Begrijp niet dat je in dit geval voor overplaatsen hebt gekozen. Altijd een groot risico. Kopiëren zou beter geweest zijn. Maar het is mij niet duidelijk wat hier nu gebeurd is. Ik neem aan dat je voldoende back-ups hebt.
 
Mogelijk had u de link naar mijn documenten gekopieerd en niet de map zelf?

Geen idee, heb de map Mijn Documenten vanaf het bureaublad naar de externe schijf verplaatst. Alles was nog aanwezig voordat ik Windows 10 installeerde en de bestanden terug heb gezet.
 
Begrijp niet dat je in dit geval voor overplaatsen hebt gekozen. Altijd een groot risico. Kopiëren zou beter geweest zijn. Maar het is mij niet duidelijk wat hier nu gebeurd is. Ik neem aan dat je voldoende back-ups hebt.

De back-up is in dit geval dus de externe schijf, waar de map Mijn Documenten dus ook leeg is.
 
Wat stond er dan in die map Mijn documenten en hoorde die wel bij het juiste account? Anders is het toch een ramp! Dan moet je met recovery software aan de slag als dat nog mogelijk is in dit geval. Hoe kan het, dat je niet beschikt over meerdere (systeem)back-ups op verschillende externe opslagmedia? Je hebt een zeer groot risico genomen en nu ben je de boot ingegaan. Ik heb het wel duizend keer geschreven op dit forum en het is zo gemakkelijk met de huidige back-upsoftware om back-ups te maken. Het is geen verwijt, maar bedoelt als een waarschuwing aan anderen. Dit laat weer eens zien, hoe het mis kan gaan.
 
Wat stond er dan in die map Mijn documenten en hoorde die wel bij het juiste account? Anders is het toch een ramp! Dan moet je met recovery software aan de slag als dat nog mogelijk is in dit geval. Hoe kan het, dat je niet beschikt over meerdere (systeem)back-ups op verschillende externe opslagmedia? Je hebt een zeer groot risico genomen en nu ben je de boot ingegaan. Ik heb het wel duizend keer geschreven op dit forum en het is zo gemakkelijk met de huidige back-upsoftware om back-ups te maken. Het is geen verwijt, maar bedoelt als een waarschuwing aan anderen. Dit laat weer eens zien, hoe het mis kan gaan.

Gelukkig is het niet zo'n ramp want er zaten enkel wat documentjes in, maar vroeg me dus af of het terug gezet kan worden. Heb net Recuva geprobeerd maar deze kon niks vinden. Waarschijnlijk had ik de inhoud van mijn documenten in een nieuwe map moeten zetten i.p.v de map mijn documenten.
 
De map documenten blijft een bijzondere systeemmap.
Ik heb vanaf het begin een map op een D-schijf met de naam iets als Data .
In die map submappen met de gebruikers.
Backups (minimaal 2x) maken en klaar.
Ben in ca 20 jaar heel weinig kwijt geraakt.
Op mijn werk gaan een beperkt aantal docs nog terug tot jaren eind jaren 80....
Heb zelfs DataEase met al mijn oude data vanaf ca 1986 nog werkend gekregen onder Windows 7 !
Niet dat ik ze nu nog echt nodig heb, maar af en toe snuffel ik er nog wel eens in.

Theoretisch zou het met de "mijn documenten" map ook goed moeten gaan, maar ik hoor toch ook vaak problemen....
 
Een update: Als ik de externe harde schijf op mijn laptop aansluit en de map mijn documenten in de externe harde schijf open, dan krijg ik de map mijn documenten van mijn laptop met de inhoud daarvan.
 
Een helaas veelvoorkomend probleem. Bij een normale map zie je volgens mij sneller dat het een snelkoppeling is.
Maar net getest: bij Mijn Documenten snelkoppeling ook... er zit zo'n krom pijltje op het icoontje....:eek:
 
Een helaas veelvoorkomend probleem. Bij een normale map zie je volgens mij sneller dat het een snelkoppeling is.
Maar net getest: bij Mijn Documenten snelkoppeling ook... er zit zo'n krom pijltje op het icoontje....:eek:

Ik zie het, amateur foutje :d
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan