regel Als......Dan.....Anders

Status
Niet open voor verdere reacties.

Friend

Verenigingslid
Lid geworden
31 jan 2009
Berichten
1.128
Beste forummers,

Ik probeer in een word document waar ik de adressen uit access haal een regel Als .... dan ..... Anders in te voegen
die de voorwaarden uit 2 mergevelden bekijkt.

Maar ik krijg niet wat ik wil.

AlsDanAnders.jpg

Wat ik eigenlijk zoek is dat bij iedereen met de achternaam Jansen er "test" komt te staan behalve als die Jansen de voornaam Frans heeft.

Heeft iemand van jullie hiervoor de oplossing?

Hartelijk dank
Friend
 
Een <Als..Dan..Anders> veld kan niet zoveel; je kunt zeker niet doen wat jij nu probeert. Je kunt wel nesten, maar niet rechtstreeks want het <Als..Dan..Anders> veld kan alleen tekst hebben als je het aanmaakt. Je kunt dus de eerste vergelijking prima maken, met als uitkomst een leeg vak als de naam niet gelijk is aan "Jansen" en een dummy woord als het veld [Naam] wél "Jansen" is. Vervolgens kun je dan in de veldcode weergave het dummywoord selecteren, en een nieuw <Als..Dan..Anders> veld invoegen met de tweede vergelijking. Dan zou het moeten werken. Dat ziet er dan zo uit:
Code:
[B]{[/B] IF [B]{[/B]MERGEFIELD achternm [B]}[/B] = "Jansen" "[B]{[/B] IF [B]{ [/B]MERGEFIELD voornm [B]}[/B] = "Frans" "" "Test" [B]}[/B] " "" [B]}[/B]
 
Beste OctaFish, Michel,

Weer een tijdje geleden, maar zoals gewoonlijk van jou weer een prachtige oplossing :thumb:

Werkt en doet zoals in mijn gedachten :)

Heel hartelijk dank.

Friend
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan