invoermasker voor GSM nummer

Status
Niet open voor verdere reacties.

JEPEDEWE

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jun 2006
Berichten
1.682
Hallo,

Ik wil een invoermasker voor een GSM nummer ingeven..
Hoe bouw je dat precies op zodat je een nummer als: 0412/34.56.78 kan krijgen?

Bedankt

JP
 
Of je geeft gelijk het goede antwoord voor een GSM: 09-99999999;0;_
 
Iemand die Access gebruikt ... kan zelf na een tip 100% zeker dit verder zelf doen..... die hoeft niet "gepamperd" te worden.
Blijk had ie alleen net dat duwtje nodig, zie het vooral niet negatief bedoeld....:cool:
 
En dan zat ik zelfs nog naar een Nederlandse notatie te kijken; Jean-Paul wil dit: 0412/34.56.78. En dat kan uiteraard, maar niet met bovenstaand masker. Dan moet dat zo: 0999\/99\.99\.99;0;. Overigens zijn die linkjes die route99 natuurlijk helemaal niet nodig voor een antwoord; als je in het veld Invoermasker staat en je drukt op <F1> krijg je een prachtig overzicht van alle mogelijkheden die je hebt.
Code:
0 Cijfer (0-9, invoer vereist, plustekens [+] en mintekens [-] niet toegestaan) 
9 Cijfer of spatie (invoer niet vereist, plus- en mintekens niet toegestaan) 
# Cijfer of spatie (invoer niet vereist, spaties worden tijdens het bewerken weergegeven maar worden niet opgeslagen, plus- en mintekens toegestaan) 
L Letter (A-Z, invoer verplicht) 
? Letter (A-Z, invoer optioneel) 
A Letter of cijfer (invoer verplicht) 
a Letter of cijfer (invoer optioneel) 
& Willekeurig teken of een spatie (invoer verplicht) 
C Willekeurig teken of een spatie (invoer optioneel) 
. , : ; - / Tijdelijke aanduiding voor decimalen en scheidingstekens (scheidingsteken: een teken waarmee teksteenheden of numerieke elementen worden gescheiden.) voor duizendtallen, datums en tijden. 
    (De tekens die feitelijk worden weergegeven, worden ingesteld in het dialoogvenster Eigenschappen voor Landinstellingen in het Configuratiescherm van Windows.) 
< Alle invoer wordt in kleine letters weergegeven. 
> Alle invoer wordt in hoofdletters weergegeven. 
! Het invoermasker wordt van rechts naar links weergegeven in plaats van andersom, wanneer de tekens aan de linkerkant van het invoermasker optioneel zijn. 
    De ingevoerde tekens vullen het masker altijd van links naar rechts. U kunt het uitroepteken op elke plaats in het invoermasker opnemen. 
\ Het teken dat hierop volgt, wordt als letterlijk teken weergegeven (\A wordt bijvoorbeeld weergegeven als A).
 
Ah, weer een functionaliteit die ik niet kende.. waarvoor dank Michel
 
Je bedoelt de Help functie? Die werkt fantastisch; bij elke optie waar je wat kunt instellen kun je in het betreffende veld gaan staan, en als je dan op <F1> drukt krijg je dus de specifieke hulp voor dat onderdeel. Je kunt daarmee ook heel snel zien wat de Engelse varianten zijn van bepaalde instellingen/commando's. En die kun je dan weer gebruiken bij het programmeren.
 
Soms ga je onterecht ervan uit dat iemand die toch met Access werkt dat allang geprobeerd heeft....
Volgende keer toch maar.. ff checken....:D
 
Ach, als je niet weet waar dat pookje in de auto voor is bedoeld, dan kun je rustig 20 jaar in de eerste versnelling blijven rijden :).
 
De auto van mijn vader had alleen een pienter pookje..... alleen dan kon ie rijden... en hij reed... :cool:
 
En gelukkig is Michel mijn rij-instructeur... waarvoor dank
 
Die moeten ook werk hebben.... :D
 
lengte numeriek veld

Ik maak, binnen mijn project gebruik van een veld dat ik Kode noem

Dit is opgebouwd als volgt:
Datum-ID van het record-volgnummer-1

het is een tekstveld

Het veld "kode" moet 11 karakters lang zijn

Nu gaat het om het "volgnummer"
Dit is een numerieke waarde die telkens met 1 verhoogd kan worden

Uiteindelijk wil ik dit in mijn kodeveld wegschrijven als het volgnummer bvb 1 is als "001", 12 als "012", 102 als "102"

Kan iemand mij een handige manier verzinnen om dit te doen?
Nu maak ik gebruik van de "len"-code ...:confused:

bedankt
JP
 
Twee oplossingen:
Code:
Format([KODE];"000")
Right("000" & [KODE];3)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan