Pc bevriest regelmatig

Status
Niet open voor verdere reacties.

Domm

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2004
Berichten
76
Hallo iedereen,
Ik heb een vrij nieuwe pc, na 1 maand bevriest de pc regelmatig op willekeurig gebruik ( ook soms na het net opstarten, zonder enig programma te openen). De pc bevriest gedurende ongeveer 1 minuut en nadien kan ik gewoon verder werken. Dit gebeurd ongeveer 5 maal per week bij vrij intensief gebruik.
Ik heb een i3 processor, 128mb SSD, 1giga gewone opslag, ASUS, videokaart HD 630,Windows10 laatste versie...

Ik heb al een schone Windows installatie doorgevoerd maar het probleem was er niet met opgelost.
De Bios is bijgewerkt.

Weet soms iemand dit probleem te verhelpen?
 
Voer onderstaande stappen uit zodat we je verder kunnen helpen:

Stap 1:
Download
51e15692b05a4-MiniToolbox.PNG
MiniToolBox en plaats deze tool op je bureaublad.

Let op: Sluit nu eerst alle openstaande programma's en browsers!
Start MiniToolBox
- Windows Vista,7,8,8.1 en 10: rechtsklik op MiniToolBox.exe en klik op Als Administrator uitvoeren.

Bevestig de opstartmelding Are you sure you want to continue? met Ja.

Vink Select All aan.

Klik op de knop Go.
Na het scannen zal een logje verschijnen op je bureaublad, MTB.txt.
  • Klik op Geavanceerd onder Snel reageren hier op het forum, waardoor je een paperclip te zien krijgt:
  • Klik daar op.
  • Klik op Voeg bestanden toe
  • Klik op MTB.txt
  • Klik op Uploaden
  • Klik onderin op In de tekst plaatsen

attachment.php

paperclip.png




Stap 2:
Download
58f0abb0750a2-lmh.png
Look My hardware naar je bureaublad.

Dubbelklik look-my-hardware_X_XX.XX.XX.X.exe om het programma te starten
Klik op Start Scan
Er zal op je bureaublad een log verschijnen Look_my_hardware.txt
Post dit in je reactie.

  • Klik op Geavanceerd onder Snel reageren hier op het forum, waardoor je een paperclip te zien krijgt:
  • Klik daar op.
  • Klik op Voeg bestanden toe
  • Klik op Look_my_hardware.txt
  • Klik op Uploaden
  • Klik onderin op In de tekst plaatsen

attachment.php

paperclip.png




Voer voor de volledigheid ook volgende tool uit:
Stap 3:
  • Download
    57b47db378fc7-autoruns.png
    Autoruns for Windows
  • Pak vervolgens het ZIP-bestand met de naam Autoruns.zip uit.
  • Klik vervolgens met de rechtermuisknop op autoruns.exe en kies voor de optie als administrator uitvoeren
  • Ga naar File>Save, sla het op als AutoRuns.txt op je bureaublad.
  • Selecteer tekst van het uitrolmenu als bestandstype:

p4436801.gif


  • Klik op Geavanceerd onder Snel reageren hier op het forum, waardoor je een paperclip te zien krijgt:
  • Klik daar op.
  • Klik op Voeg bestanden toe
  • Klik op Autoruns.txt
  • Klik op Uploaden
  • Klik onderin op In de tekst plaatsen

attachment.php

paperclip.png
 
Laatst bewerkt:
Ik heb alleen een paar suggesties wanneer Windows al opnieuw geïnstalleerd is. Heeft u de moederbord of chipset drivers geladen? Wanneer er Realtek geluid is maar gewone stereo luidsprekers worden gebruikt, dan het stuurprogramma Realtek eens weghalen bij Programma's en onderdelen. Binnen enkele minuten installeert Windows dan zelf de geluidschip. Stop de Search service want indexeren (voor snellere zoekacties) is een belastend proces. Een virus scanner als AVG kan een scan op de achtergrond doen, ook dat blokkeert ieder proces op langzamere computers. Schakel Windows updates eens uit, na het binnenhalen van de updates.
 
De pc bevriest gedurende ongeveer 1 minuut en nadien kan ik gewoon verder werken.

Dit gebeurt ongeveer 5 keer per week en ook na opnieuw Windows te installeren. Het lijkt mij een systeem scan of update proces. De computer is niet kapot genoeg voor garantie. Met het genoemde AutoRuns kan je snel uitvinden welk proces dwars zit met het gebruik van systeembronnen. Een blik in taakbeheer op het moment van vriezen en dooien zou ook wel eens iets kunnen zeggen.
 
Hallo,
Ik heb contact opgenomen met Asus, die hebben me een nieuw biosbestand gestuurd, het probleem lijkt er mee opgelost. Ik heb geen freese meer voorhad.
Vreemd, kan het dit geweest zijn?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan