Taskhost

Status
Niet open voor verdere reacties.

Adelheid

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2003
Berichten
250
Hallo,

Sinds 1 week krijg ik steeds de volgende melding op mijn scherm als ik de laptop wil afsluiten:

1 app wordt gesloten + pc wordt afgesloten. Klik op annuleren om eerst alles af te sluiten
Taskhost Windows
Achtergrondtaken worden gestopt via de takenhost.
(\Microsoft\Wind\devicedirectoryclient/registerUserdevice)


Dan krijg ik de keuze om toch af te sluiten of te annuleren.
Ik sluit toch maar af want ik heb geen idee wat er aan de hand is. Ik heb alle programma's bij mijn weten dan gesloten.

Kan iemand mij hiermee helpen!
Alvast dank!!

Groet Adelheid
 
Open de register editor en ga naar:
HKEY_USERS\.DEFAULT\Control Panel\Desktop

Kijk of daar de sleutel AutoEndTasks bij staat.
Zoja, zet dan de waarde op 1.
Zonee, maak deze dan aan als nieuwe string waarde (REG_SZ) en zet de waarde op 1.
 
HKEY_USERS\.DEFAULT\Control Panel\Desktop
dit staat er helemaal niet bij:shocked:
 
Oops! My bad! ;)
HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop
 
Hij staat er idd niet bij. Hoe moet ik een nieuwe aanmaken ?????:confused::confused:
 
Zet dit in een tekst bestandje:
Code:
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop]
"AutoEndTasks"="1"

Geef dat bestandje een willekeurige naam maar met de extensie .reg
Dubbelklik er dan op en volg de aanwijzingen (2x Ok)
 
Sorry maar ik snap het niet. Waar moet ik dat bestandje in zetten. Ik ben een digibeet hoor:( dus ik heb geen idee wat ik moet doen
 
Prima uitleg van Edmoor. Hier een uitgebreide handleiding met download.
Dat bestand/download zet je op jouw bureaublad/desktop en volg de aanwijzingen op die pagina.

Bij de uitleg van Edmoor kunt je de tekst overnemen in een kladblok-bestand. Dat heeft dan de extensie .txt. Zo lang het die extensie heeft kun je het bewerken en inzien. Dan wijzig je de extensie van dat bestand .txt naar .reg en dan is het een registerbestand en bij klikken/activering wordt het register gewijzigd, in dit geval de sleutel toegevoegd.
 
Laatst bewerkt:
Da's misschien wel zo makkelijk :)
 
Ik ben er ook van overtuigd dat hij het prima uitgelegd heeft, het ligt ook niet aan hem maar aan mij :( Ik heb het inmiddels gedownload en nu moet het goed zijn?? Ik begrijp echter niet hoe het kan dat ik zo ineens deze melding krijg. Heb dit nooit eerder gehad.

Groet
Adelheid
 
Het komt door een Windows update. Eén of andere malloot bij Microsoft heeft besloten dat die taken standaard niet meer automatisch afgesloten moeten worden.

Als je dat bestandje hebt gedownload, dubbelklik er dan op.
Net zoals ik in m'n uitleg al vertelde en volg de aanwijzingen.
 
Als ik dubbelklik op mijn bureaublad op het gedownloade dan kan ik alleen uitvoeren of annuleren. Dan klik ik op uitvoeren en krijg de melding of ik het vertrouw etc. dan klik ik op ja. Vervolgens krijg is dit:
De sleutels en waarden in C:\Users\Beheerders|Downloads\Turn_On_AutoEndTasks_for_current_user_only (1).reg zijn aan het register toegevoegd.

En nu?
 
Nu niks :)
Als je je PC afsluit zal je zien dat je probleem verholpen is.
 
YEEEEAAAHHHH!!! Het is weg!! Super bedankt Edmoor en Senso! :thumb::d
 
Ok dan :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan