4 Terabyte schijf plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Notaris

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2006
Berichten
74
Geachte,

Ik ben voornemens om in mijn Toshiba Laptop Qosmio X770 13G voor opslag een 2,5 inch 4 terabyte harde schijf te plaatsen van het merk Seagate IronWolf ST4000VN008 4 TB

Ik heb in het verleden wel eens iets voorbij horen komen, over dat bepaalde systemen of zo geen grotere schijf aan kunnen dan 2 terabyte.
Is dat werkelijk zo en is dat te omzeilen en zo ja hoe?

Anders heeft het voor mij geen zin natuurlijk om die schijf aan te schaffen.

Bij voorbaat hartelijk dank.

Groetjes

Notaris
 
In een GPT indeling kun je ook schijven groter dan 2TB gebruiken, had het anders geen zin geweest om die te maken.
Indien de bootschijf dan kan dat alleen in een UEFI systeem.

Zie overal dat een Seagate IronWolf ST4000VN008 4 TB een 3,5" is, heb je een link?
 
Laatst bewerkt:
Dank voor je reactie. Ik heb geen uefi systeem, dus ik kan het vergeten.
Ik begrijp alleen niet dat over de boot schijf. Ik wilde het gebruiken als data opslag schijf in mijn laptop.
Is een 2 terabyte WEL een optie?

Deze schijf wordt bij Coolblue aangeboden voor € 139,-

Groetjes
Notaris

Inderdaad je hebt gelijk het is een 3,5 inch terwijlik gezocht had op een 2,5 inch. Kun je naggan had ik zomaar in de boot kunnen gaan.

bedankt.

Notaris
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Verplaatst van Win 7 naar deze sectie.
Succes verder met je vraag.
 
Hoe het dan kan dat je plotseling geen antwoord kunt krijgen is mij een raadsel. Volgens mij was je zelf even de juiste link kwijt. Ik ben het wel met je eens dat Lange Pier vaak antwoorden geeft in vakjargon. Hij heeft er veel verstand van en werkt vermoedelijk dagelijks met deze materie. Voor hem zijn dit soort zaken heel normaal en dan schiet het in de communicatie wel eens voorbij aan de vragensteller die er niet zo veel verstand van heeft. Lange Pier geeft een correct antwoord maar de vragensteller weet niet wat te doen. Dat blijkt overduidelijk uit de andere topictitel: "Vraag aan Lange Pier of aan ieder die het duidelijk en simpel kan verwoorden".

Overigens begrijp ik niet dat een 4TB schijf dergelijke problemen kan opleveren. De systeemeisen/instellingen moeten bij een dergelijke schijf toch worden aangegeven?

Hier staat een video.
Lijkt mij dat het in de video AOMEI software is. Overig.
 
Laatst bewerkt:
@Senso, eerst de reply's eens goed lezen want je antwoord zit er faliekant naast en de TS weet precies waar het over gaat.....
 
@Lange Pier
Dan is mij niet duidelijk waarom TS een tweede topic opent met de topictitel: "Vraag aan Lange Pier of aan ieder die het duidelijk en simpel kan verwoorden".
Hij schrijft dat ik ook een GPT indeling kan maken. Het moet een interne DATA schijf worden! Vandaar dat ik wilde overstappen naar een 4Tb.
Zou men dat aan mij uitgebreid uit kunnen leggen of anders een verwijzing naar een site waar het simpel staat vermeld.
Dan kan ik dat gewoon lekker zelf gaan zitten doen. En leer er nog mee ook.

Dus gaarne heldere uitleg.
Bij voorbaat HARTELIJK BEDANKT!!
Het is niet vol te houden om dan te zeggen dat TS precies weet waar het over het gaat en wat te doen. Immers dan zou de vraag opgelost zijn.

Deze nog gevonden.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan