• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kringverwijzing

Status
Niet open voor verdere reacties.

HenkBakker

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2006
Berichten
164
Sinds een tijdje verschijnt er telkens een melding over een kringverwijzing.
Eerder gebeurde dit niet. Ik heb niets aan de werkmap veranderd.
kringverwijzing.jpg

De verwijzing is naar cel BZ2 staat de functie "=VANDAAG()".
Door functies als "=ALS($BZ$2-$D76>0;DZ76;"")" worden alleen de waarden weergegeven als VANDAAG is bereikt.
Met andere woorden: als de datum in D76 in de toekomst ligt, dan wordt er niets ("") weergegeven.

Is bij iemand bekend, dat er onlangs een update is geweest voor Excel 2016, die dit wellicht veroorzaakt?
Of weet iemand hoe ik de kringverwijzingen kan voorkomen?
 
Laatst bewerkt:
plaats eens een bestand ipv een plaatje

zie link hieronder!
 
kringverwijzingen onstaan als bijvoorbeeld in A1 staat =A2, en in A2: =A1.

Linksonderin het excelvenster staat gewoonlijk welke cel de problemen veroorzaakt. Als het goed is zie je ook pijlen van en naar de cellen die naar elkaar verwijzen.
En je kan ook een lijstje krijgen van probleemcellen via formules > knop foutcontrole > kringverwijzingen.

Meer assistentie: zie opmerking Sjon.
 
@ SjonR: Ik zou een bestand kunnen bijvoegen, maar het bevat nogal wat links uit andere bestanden. Ik weet niet of dat gaat werken. Alle bestanden bijvoegen lijkt me geen optie; ze bevatten teveel vertrouwelijke informatie.
Bekijk bijlage monthly overview 2018.xlsm

@AlexCEL: Ik weet wat een kringverwijzing is. In mijn geval wordt een datum met een andere datum vergeleken (in verschillende cellen); die naar mijn mening ook geen kringverwijzingen zouden kunnen bevatten. Het vreemde is ook, dat ik een week geleden nog geen meldingen kreeg van de kringverwijzingen.
 
Laatst bewerkt:
Dat voorbeeldbestand zou ik heel snel weer weghalen!

Het bevat geen kringverwijzen maar wel privacy-gevoelige informatie.
 
@Alexcel: per ongeluk verkeerde bestand toegevoegd, maar snel hersteld
 
De kring verwijzing doet zich voor in AG62
daarin staat volgende formule
Code:
=SOM(AG35:AG63)
AG62 zit in het bereik van de som formule
 
@ Plongske: in AG62 staat "=ALS($BZ$1-$D62>0;CU62;"")"; dus niet de som die jij zegt.
In deze formule komt wel de cel voor, waarvan de melding voor de Kringverwijzing afkomstig is: BZ1. In BZ1 staat "=VANDAAG()".
 
de fouten doen zich voor op het blad data en telkens op rij 62 vanaf kolom W tot AQ
waar telkens een som wordt gemaakt vb=SOM(W35:W63)
 
Er zit ook nog een kringverwijzing in A62 van blad data.
Naar mijn vermoeden moet daar geen formule staan.
Voor zover ik ben nagegaan was dit de laatste
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan