Office 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
3.413
Hallo,
Ik werd net gebeld door een vriend van mij. Hij had net een update van Microsoft achter de rug, maar nu werkt Office 2007 niet meer. Tenminmste bijna niet meer.
Nu ik zelf ook nog werk met Office 2007, vraag ik mij af of dat aan de update ligt? En is daar nog wat aan te doen?
Groet,
Martin
 
Helderziendheid is aan weinig mensen gegeven! Wat als? Office 2007 werkt niet meer, tenminste bijna niet meer? Vraag mij af of het aan de update ligt? En is daar nog wat aan te doen?

Oplossing:
Vraag je vriend niet meer te bellen bij dergelijke zaken. Wat is aan een probleem te doen wat je niet hebt? Ik lees vaak op dit forum: "zorgen moet je niet maken maar doen".

Als je ongerust bent, maak dan voldoende herstelpunten en systeemback-ups e.d. Herstellen is dan een fluitje van een cent.
 
Bedankt. Ik ga hem jouw advies geven.
Groet,
Martin
 
Office 2007 wordt niet meer ondersteund sinds oktober en updates kan u daar denk ik niet meer voor krijgen. Het is onwaarschijnlijk dat een Office pakket niet meer zou werken na een Microsoft update, het is immers van het zelfde bedrijf. Vingers gekruist want wel vaker zijn er fouten met updates, daarom kies ik er voor om updates later binnen te halen door ze zelf af en toe te zoeken. Uw vriend zou moeten controleren of de beveiligde systeembestanden van Windows nog origineel zijn met de opdracht sfc /scannow. Malware kan een rol spelen dus de mogelijke aanwezigheid daarvan ook weer scannen. Verder heeft Office 2007 een reparatie optie dus gebruik die in zo een geval na deze controles. Op de pagina van de volgende link staat het beschreven bij Methode 1:

https://appuals.com/fix-microsoft-excel-2007-error-stdole32-tlb

Compleet herinstalleren is altijd nog een mogelijkheid, pas wanneer ook dat niet wil zou er reden tot ongerustheid zijn.
 
Voor Office 2007 zijn er nog steeds volop updates. De laatste bij mij was op 13/02/18. En als Office niet meer zou werken na een update dan zou je een herstelpunt kunnen gebruiken, immers die worden bij updates altijd gemaakt. Werken die niet dan zet je een systeemkopie terug. Scheelt een hoop tijd, want je hoef niet te zoeken. Ik blijf er bij, voor die vriend kunnen er 'tig' andere oorzaken zijn en is het gewoon een gok waar het aan ligt. Het is en blijft een personal computer.
 
Microsoft zegt:
Office 2007 heeft het einde van zijn ondersteuningslevenscyclus bereikt. Dit betekent dat er geen nieuwe beveiligingsupdates, niet-beveiligingsupdates, gratis of betaalde Assisted Support-opties of online-updates voor technisch inhoud meer zullen worden vrijgegeven. Klanten die Office 2007-producten en -services gebruiken dienen over te schakelen naar Office 365 of upgraden naar ondersteunde versies van Office-producten en -services, zoals Office 2016.
https://support.microsoft.com/nl-nl/help/3198497/office-2007-approaching-end-of-extended-support

Onder Windows 10 moet Systeemherstel eerst nog ingeschakeld worden maar ik kan niet weten of dat altijd zo is. Bij mij in ieder geval wel en zonder Systeemherstel zijn er geen herstelpunten. Sommige updates kunnen via de vermelding van hun code, bij Programma's en onderdelen weer weggehaald worden.

Systeemkopie is een Windows backup optie die ik ook nog niet gebruikt heb.

Dat je niets kunt zeggen over deze situatie lijkt mij een waardeoordeel, het lijkt mij interessant genoeg. Google over een paar dagen nog eens op "Office 2007" "Update" en als filter de afgelopen week.
 
@Alfred
Helaas kan ik die gegeven link niet bezoeken. Onderstaande wel gevonden.

Microsoft heeft aangekondigd dat zij per 10 oktober 2017 de ondersteuning op Office 2007 (dus ook Outlook 2007) beëindigen. Wij adviseren bedrijven die nu nog gebruik maken van Outlook / Office 2007 te gaan kijken naar nieuwe mogelijkheden.

Die datum moet dan gewijzigd zijn, want ik krijg nog updates voor Office 2007. Dat van systeemherstel begrijp ik niet, want daar zou Windows 10 dan expliciet op moeten wijzen dat je dat moet inschakelen bij het updaten of installeren van software. Juist bij deze zaken kan het fout gaan en daarvoor zijn herstelpunten.

Systeemkopie is een Windows backup optie die ik ook nog niet gebruikt heb.
Als die werkt zou mooi zijn. Ik gebruik bij voorkeur EaseUS Todo Backup of AOMEI etc. Je weet zeker dat die werken.

Er kan altijd wat fout gaan op een personal computer. Vaak kun je het oplossen. Maar als je uren en uren bezig moet zijn om dat te doen en dan komt je er nog niet uit, lijkt mij niet nodig om daar al die tijd in te stoppen. Gebruik systeemherstel of herstel de pc met een systeemkopie. Dit kost vaak niet meer dan 10 minuten.
 
@Senso De link werkt bij mij wel gewoon. Iets wat je niet kan bezoeken? Het forum heeft bij mij af en toe een foutje. Alle open tabs ervan sluiten is dan voor mij de oplossing.

Ongevraagd wat bewaren is niet altijd netjes, het maken van herstelpunten vergt ook extra schijfruimte terwijl ze gebruikers zo ongeveer dwongen om naar Windows 10 over te gaan. Ik ben benieuwd hoe Microsoft hiermee omgaat in de toekomst en wat de gegeven reden ervoor is. Na installatie had ik natuurlijk enkele dagen de updates voor Windows 10 binnen te halen maar nog geen herstelpunten in Systeemherstel. Het is een goede tip voor Windows 10 gebruikers maar ik zal nu eens vragen of dat aan staat. Herstelpunten worden trouwens heel snel en gemakkelijk verwijderd door malware en virussen. Veel mensen hebben ze niet meer en moeten dat opnieuw aan zetten.

Uw updates komen misschien na een upgrade naar Office 2016. Gebruikers van versie 2007 zullen het wel weten of er nog updates komen maar op plaatsen waar 2007 staat had, in dat geval, mogelijk 2016 moeten staan. Ik had gelezen over een dergelijke vergissing. Beschikbare updates zijn natuurlijk wél binnen te halen, best kans dat de updates van Office 2007 pas komen na updates van Windows. Het beëindigen van support is trouwens geen garantie dat Microsoft nooit meer wat hoeft te veranderen. Ze kunnen bijvoorbeeld iets aanbieden om gemakkelijker te kunnen migreren. Weigeren van een update is voor de vraagsteller een optie die veiliger is als het om updates gaat die vaak geen waarde hebben. Ik zou het ook niet onbruikbaar laten maken want er is immers geen support.

We hebben dan de mogelijkheden, die iemand heeft die ongerust wordt door andere gebeurtenissen, wel behandeld. Succes en groet. Alfred 2
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan