• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Extern benaderen van database

Status
Niet open voor verdere reacties.

vaneijk

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2017
Berichten
152
Geachte helpers van het forum,

Ik ben op zoek naar een oplossing om een database te benaderen maar dan vanuit een externe computer. Ik ben al enige tijd op zoek naar een oplossing maar helaas kan ik weinig hierover vinden waar ik wijs uit kan worden. Ons computersysteem is/gaat veranderen waardoor alles op een NAS opgeslagen gaat worden.


Voor de computers in het "bedrijfsnetwerk" heb ik de interne module werkend en hier ben ik druk mee bezig. Voor de externe benadering moet er uiteraard nog een hele module bijkomen voor het contact maken met het ipadres van het bedrijf, dan het ipadres van de NAS, en dan het onderstaande voorbeeld wat ik gebruik voor de interne computers met de rest van het script. Hopelijk is er een beste helper die mij meer wegwijs maken of een opzet kan creëren voor de externe benadering van de benodigde bestanden.

Onderstaand een voorbeeld van de interne benadering van de database die ik momenteel gebruik in het script, hopelijk is dit momenteel voldoende informatie.

Code:
dbpath = "C:\test\alldata.accdb"
dbTabl = "Offertesdb"
Set cnn = New ADODB.Connection
cnn.Open "Provider=Microsoft.ACE.OLEDB.12.0;Data Source=" & dbpath
Set rs = New ADODB.Recordset
rs.Open Source:=dbTabl, ActiveConnection:=cnn, _
CursorType:=adOpenDynamic, LockType:=adLockOptimistic, _
Options:=adCmdTable

Alvast bedankt voor de reacties en de gedane moeite,

Met vriendelijke groet,

E.
 
Access is een file gebaseerde database. Die delen via internet (voor externe gebruikers) is geen goed idee vanuit beveiligingsoogpunt. Je zou dit via een VPN kunnen oplossen, maar dan is de performance waarschijnlijk een issue.

Beste oplossing is om de hele boel te vertalen naar een deftige database en webfront-end. Kan je NAS dit aan?
 
Beste RogerS,
Ik durf op uw reactie totaal geen commentaar te geven. VPN en een webfrond-end zegt me helemaal niets wat dit inhoud. Of de NAS dit dus aankan durf ik ook niet te zeggen. Bij de aanschaf is wel vermeld dat dit met de NAS een mogelijkheid moet zijn. Ik zou me eerst verder moeten verdiepen in VPN en een webfrond-end wat dit inhoud en hoe ik mijn programma hierop moet gaan aanpassen etc. Hopenlijk kunt u mij hier mee informatie over verstrekken waar ik (in het simpele nederlands) me in kan verdiepen en deze opstelling hiervan kan gaan begrijpen.
Mag E
 
Ik hoop eigenlijk dat er een mogelijkheid is om extern de NAS "beveiligd" te bereiken desnoods d.m.v een toewijzing in de router van het externe ip-adres zodat ik het huidige programma niet veel hoef aan te passen....
 
Zoals gezegd. Die mogelijkheid is er, maar van de performance ga je hoogstwaarschijnlijk niet vrolijk worden.
 
zou u mij misschien kunnen vertellen/doorverwijzen waar ik informatie en/of voorbeelden kan vinden voor het opstellen van een "deftige database" voor het gebruik in een webfront-end, en uiteraard ook voor het maken van het webfront-end zoals u aangaf?
 
in essentie zou je de database vrij snel moeten kunnen vertalen naar MySQL. Dan heb je de ruwe gegevens.

Wat je dan nog moet doen is de formulieren vertalen naar PHP,HTML,CSS,SQL. Begin maar eens te lezen bij w3schools.com
 
Beste RogierS,
Mijn excuses voor de late reactie, ik heb even een drukke periode achter de rug. Ik wil u nog danken voor uw reacties. Ik ga me er een beetje in verdiepen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan