Beveiligd werkblad openen (vba) zonder bekend wachtwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert Smidt

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2009
Berichten
901
Beste Helpmij'ers,

Ik heb een code die in een beveiligd werkblad een aantal regels zichtbaar moet maken, echter is het niet de bedoeling dat een onbevoegd iemand dat ook kan doen. Daarom heb ik bewust in de vba de code "ActiveSheet.Unprotect" zonder het wachtwoord erbij geplaatst, de reden hiervoor is dat iemand die bekend is met vba dan makkelijk de code kan ontfutselen.

Mijn probleem is wanneer iemand het script wil activeren het systeem om de code vraagt en bij een foute code of wanneer deze op annuleren drukt, het systeem een foutmelding (Eigenschap Hidden van klasse Range kan niet worden ingesteld) geeft. Vervolgens wanneer deze op foutopsporing klikt deze onbedoeld naar het script gaat.

Mijn bedoeling is: wanneer iemand het script activeert en een foute code, annuleren of helemaal niets invult, het systeem hier ook niets mee doet. Wat kan ik hiervoor aan onderstaande code toevoegen dat het systeem de code dan verlaat?

De code is:
Code:
Sub Overzichtenzichtbaar()
ActiveSheet.Unprotect
    Rows("8:60").Select
    Selection.EntireRow.Hidden = False
    Range("C8").Select
    ActiveSheet.Protect
End Sub

Alvast hartelijk dank.

Robert
 
Zo?
Code:
Sub Overzichtenzichtbaar()
    On Error GoTo Einde
    ActiveSheet.Unprotect
    Rows("8:60").Hidden = False
    Range("C8").Select
    ActiveSheet.Protect
Einde:
End Sub

Daarnaast kan je uiteraard je VBA project met een wachtwoord beveiligen.
 
Laatst bewerkt:
Wat denk dat er gebeurt na het invoeren van een wachtwoord in dat venstertje en je gaat het bestand opslaan?
 
Ed
De code werkt helemaal naar wens. Hoe kan ik mijn vba beveiligen zodat ze de code niet kunnen zien?

Harrie
Ik weet nog niet wat er gebeurt als ik het bestand op ga slaan wat er dan gebeurt, zal hier even naar kijken.
 
Ik zou eerst mijn vraag testen voordat je verder vraagt. ;)
 
Laatst bewerkt:
Ed, volgens mij is dit een perfecte oplossing, is het nu echt niet meer mogelijk dat iemand het wachtwoord kan achterhalen?

Harrie, ik heb het opgeslagen nadat ik de code heb geactiveerd en heb voorzien van het wachtwoord, bedoel je dat ik daarna handmatig de code weer in moet voeren? Of zie ik iets over hoofd?
 
Kraken zal altijd wel iemand lukken, maar de doorsnee gebruiker kan er niet meer bij.
 
Na het uitvoeren van die code heb je geen wachtwoord meer.
 
Beiden heel erg bedankt voor jullie inspanning, ik ben hier wederom weer enorm mee geholpen. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan