• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

za & zo niet door plannen in planning met voorwaardelijke opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

DKS

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2018
Berichten
3
Beste forumleden,

Ik ben al enkele dagen bezig met het opzetten van een planning met voorwaardelijke opmaak. Nu loop ik tegen het probleem aan dat ik niet weet hoe verder te gaan. Voor deze planning dient er een begindatum opgegeven te worden en een uitvoeringsduur. Op basis van deze uitvoeringsduur vanaf de startdatum dienen cellen (door gebruik te maken van voorwaardelijke opmaak) te verkleuren zodat er duidelijk te zien is hoelang de uitvoering duurt. Hierbij moet de keuze gemaakt kunnen worden of zaterdagen, zondagen & feestdagen door gepland moet worden of niet. De keuze inbouwen in de vorm van ja/nee kan ik achteraf wel, ik wil er eerst voor zorgen dat de uitvoering niet door wordt gepland op enkel zaterdagen & zondagen. Het is op een eenvoudige manier niet mogelijk om cellen te tellen zodat er een functie ingebouwd kan worden hoeveel cellen er nog veranderd moeten worden vanuit de voorwaardelijke opmaak. daarom weet ik niet hoe dit aan te pakken.

Kan iemand mij hierbij helpen ?
ter verduidelijking heb ik het bestand hieronder toegevoegd.

Bekijk bijlage ProPlan2018 _2018.03.10.xlsx
 
Als ik het dus goed begrijp moet er in je voorbeeld voor de eerste rij (Schilderen) 16, 19, 20 en 21 maart gearceerd worden. Correct?
 
Je moet zelf even het juiste bereik met bijbehorende verwijzingen invullen in de VO-condities, maar het wordt voor cel V12 dan zoiets als:
Code:
=EN($C12>0;WEEKDAG(V$10;2)<6;NETTO.WERKDAGEN($C12;V$10)<=$D12;V$10>=$C12)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan