veld bestaat niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

JEPEDEWE

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jun 2006
Berichten
1.682
Ik heb volgende code:

Code:
            With Me
                naam.Value = StrConv(sArgs(0), vbProperCase)
                'NAAM.Value = StrConv(sArgs(1), vbProperCase)
                .Caption = StrConv(sArgs(1), vbProperCase)
                .KnpWijzigen.Visible = False
                .Kode.Value = Forms!patiënt_nieuw!Kode
                .TxtKodelang.Value = f!Kode & Right("000" & [Forms!patiënt_nieuw!VOLGNUMMER_VOORSCHR], 3) & "1"
            End With

komt het programma bij de lijn met TxtKodelang, dan krijg ik de melding dat het veld niet bestaat, terwijl, toen ik de punt ingaf, ik het veld gekozen heb van de voorgestelde lijst..

Hoe raar is dat?

Iemand een idee?

Bedankt
JP
 
Je hebt bovenin twee regels staan, waarvan een correct, maar die heb je als commentaar gemarkeerd, en een fout. Dat is natuurlijk de eerste regel onder de With Me regel. Heb je deze code uit je formulier gekopieerd, dan zit daar dus inderdaad een fout in.
 
Ik schrijf dus nu:

Code:
            With Me
                .naam.Value = StrConv(sArgs(1), vbProperCase)
                .Caption = StrConv(sArgs(1), vbProperCase)
                .KnpWijzigen.Visible = False
                .Kode.Value = Forms!patiënt_nieuw!Kode
                .TxtKodelang.Value = f!Kode & Right("000" & [Forms!patiënt_nieuw!VOLGNUMMER_VOORSCHR], 3) & "1"
            End With

Ik vermoed dat ook voor "naam" een punt moest staan...
Maar krijg toch weer dezelfde foutmelding
JP
 
Dat zou kunnen, als je op een verkeerd formulier zit. Maar die punt was inderdaad noodzakelijk, omdat je objecten van een formulier altijd met een punt specificeert. Anders werkt de IntelliSense ook niet. Als je een foutmelding krijgt op een object, dan wordt dat object niet gevonden. Ik vind die regel met .TxtKodeLang ook erg onhandig. Een rare manier om de inhoud van een object te vinden; je gebruikt in één regel drie verschillende technieken. Moet echt handiger kunnen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan