• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Sorteren van blokken van 75 regels maken formules in de war!?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Humadgen

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2006
Berichten
251
Hallo

Ik ben een planningsprogramma aan het maken en omdat er andere mensen mee moeten werken die niet zo handig zijn met EXCEL moet het "Soccerproof" zijn dus veel protectie etc. toegepast.


Het probleem zit bij het verwijderen van 75 regels in een keer d.m.v. de MACRO BUTTON . Dat doet ie wel, maar formules die in kolom L staan met rode FONT naast de gele kolom. doen opeens vreemde dingen, terwijl die volgens mij gewoon horizontaal moeten blijven kijken of er nog een BLAUWE V staat.


Voor zover ik met mijn boeren verstand kan concluderen is het niet eens mogelijk dat het fout gaat want de ranges worden niet geraakt als er ergens 75 regels worden verwijdert.

Ik denk dat het hier ergens fout moet gaan, maar zie het niet:
Code:
'ga naar de eerste cel van het project in column A
    ActiveCell.Offset(-2, -24).Select
'offset selectie tot laatste cell
    Selection.Resize(numrows + 75, numcolumns + 75).Select
    
'DELETE
    Selection.Delete Shift:=xlUp
    Range("M1").Select

En het gaat om deze formules in kolom L die opeens gaan kijken naar een ander gebied als een project wordt verwijdert met de VERWIJDER BUTTON
=IF(COUNTIF(AE18:XFD18;"V")=1;1;"")


Al vast bedankt als iemand er naar wil kijken.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga ondertussen verder met experimenteren en hoop dat iemand me misschien ondertussen kan helpen met het volgende stukje code

Vanuit een cel in kolom V wil ik 2 rels omhoog en da in kolom A uitkomen dat lukt met :

Code:
'ga naar de eerste cel van het project in column A
    ActiveCell.Offset(-2, -24).Select

vervolgens wil ik eigenlijk vanaf daar 75 regels selecteren om te kunnen verwijderen
ik gebruik nu een bereik totkolom BU

Code:
'offset selectie tot laatste cell
    Selection.Resize(numrows + 75, numcolumns + 75).Select

Meerdere dingen geprobeerd ( en als ik het zie dan denk ik vast, was het zo simpel) Maar ik weet niet wat ik moet schrijven om gewoon 75 rijen te selecteren.

Alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
uit de losse pols:
Code:
ActiveCell.Offset(-2, -24).Resize(75,1).EntireRow.Select
?
 
@ Haije

Idd zoals ik alzei: Al je het ziet... zo simpel,
Bedankt

Ik laat de originele vraga nog even open staan. Ben al wel aan het zoeken naar een oplossing, maar misschien heeft iemand een betere of hem sneller bedacht.
 
Ik kom er achter dat ik niet altijd 75 regels moet hebben , maar ik wil starten in de cel / rij die wordt gevonden met

Code:
'ga naar de eerste cel van het project in column A
    ActiveCell.Offset(-2, -24).Select

maar nu blijf ik zitten met het probleem hoe ik dan vanaf de eerste cel die gevonden wordt met die code alle en alleen die regels geselecteerd krijgen tot en met de regel die gevonden wordt met de code hieronderwaarmee ik de laatste regel vind in het bereik waarvan ik de regels wil selecteren.
Die eind cel (of regel) kan ik identificeren middels de loop:

Code:
    Do
    ActiveCell.Offset(1, 0).Select
    Loop Until (ActiveCell.Offset(0, 0)) > 1


Maar hoe moet ik dan alle regels van de 1e cell (in code 10 t/m de laatste cel (in code 2) middels de
Code:
Resize
geselecteerd krijgen

Heb al van alles geprobeerd, wil best al mijn pogingen meegeven, maar ik krijg overal een BUG

Wederom alvast bedankt voor de tijd die iemand er in wil steken
humadgen
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het oorspronkelijke probleem zelf kunnen oplossen, :)
het zat in het probleem dat de formule in kolom H naar t/m kolom XFD een waarde V zocht, maar bij het verwijderen de Macro slecht de 1e 75 kolommen verwijderde waardoor de formule in kolom H natuurlijk voor een probleem kwam te staan want een deel zou willen kijken naar de cellen t/m kolom BU en de rest in dezelfde regel naar cellen in dezelfde regel vanaf BV tm XFD, en dat gaat natuurlijk niet.

Met een aanpassing van de formule

=IF(COUNTIF(AE20:XFD20;"V")=1;1;"")

in

=IF(COUNTIF(AE20:BU20;"V")=1;1;"")

Is het opgelost.
 
Laatst bewerkt:
Mocht iemand nog een antwoordje hebben op mijn vervolg vraag die ik gepost heb op 12 Maart om 23:33 dan kan ik dit topic sluiten

Iedereen alvast bedankt voor welke kleine of grote bijdrage dan ook

Grtnx
Humadgen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan