PDF omzetten in een bewerkbaar word ducument

Status
Niet open voor verdere reacties.

e de waele

Verenigingslid
Lid geworden
28 dec 2000
Berichten
2.694
Geachte forum leden.
Ik heb een PDF document in het engels met veel technische stukken in gedeeltes. Nu wil ik uit dit pdf gedeeltes copieren en laten vertalen.
Dus eigenlijk een bewerkbaar word of zo iets. Ik heb al diverse progjes uitgeprobeerd maar tot nu toe nog niet gelukt .
Ik kan ze toch niet een blok tekst selecteren en laten vertalen
Welk is wel een goed progje lieft gratis natuurlijk
e de waele
 
Goede morgen
Ik heb dit al eens geprobeerd maar het lukte mij niet Ik ga het nog eens uitproberen ik laat nog wat horen
bedankt voor uw reactie
e de waele
 
Die doet het prima, net nog getest.
 
Helaas het is niet gelukt Als ik voor text ga dan krijg ik een foutmelding.
Als ik ga voor DOC en voor DOCX dan werkt hij wel maar als ik dan iets wil selecteren zie ik een kruis met 4 pijlen en vergat de gehele pagine ??
dus wat doe ik verkeerd
e de waele
 
Geen idee. Als ik een willekeurige PDF naar de juiste plek op die Website sleep krijg ik een keurig bewerkbaar Word document.
Ik weet niet of je dat PDF document hier kan plaatsen maar probeer dat eens, of mail hem naar mij.
Dat wil ik dat wel eens bekijken.
 
Dat PDF document bevat geen tekst, alleen maar plaatjes.
 
Ik werk in Linux en daar bewerk ik .pdf met Master PDF Editor.
Ze hebben ook een Windows versie, zie hier https://code-industry.net/get-masterpdfeditor/

Ik werk er al een aantal jaar mee; je moet het even weten hoe alles moet, ik gebruik het vaak voor het veranderen van tekst (als mensen een fout hebben gemaakt) en voor het veranderen van opmaak vanaf een .pdf die ik anders wil.

Geen idee of het fijn werkt in Windows, maar dat is logisch.

Edit: pdf geopend in deze editor maar kan de tekst niet veranderen maar ook de plaatjes niet.
Ben bang dat hier niets mee aan te vangen is; het is gezien de gaatjes, een gescand formulier, de opmaak is gemaakt in weet ik veel.......en daar is weer een .pdf van gemaakt. Ik kan dus niets met deze .pdf
 
Laatst bewerkt:
Indien ms office vanaf versie 2013 kan je een pdf openen en bewerken met ms word zelf.
De 1e keer bij openen kan het langer duren ivm conversie.
 
Hoe je dat document ook wilt bewerken, het blijven plaatjes.
Je beste optie is wat route99 al zei, OCR.
 
Ik ga ocr eens proberen vanmiddag ik laat het nog horen iedereen toch al bedankt
 
De kwaliteit van het OCR resultaat is sterk afhankelijk van de kwaliteit van de te scannen bron.
Verwacht er dus geen wonderen van.
 
Heb mijn docx even door de spell check gehaald, zie er prima uit....
Mss de opmaak wat verstoord, maar originel plaatjes zijn weer super eenvoudig in kleur er in te zetten als vervanging van de plaatjes in de docx.
Ik denk nu dat het zoeken naar een goede multi-page on-line OCR webpagina langer duur dan van de originele pdf 6 aparte pdf's te maken en die separaat te uploaden op de OCR pagina die ik gebruikt heb.....
 
Geachte forumleden
Ik heb free OCR eens geprobeerd en dat werkt toch wel goed Je kunt in het linkse scherm alleen de tekst selecteren dan laten scannen en de tekst in google vertalen .
Het is wat omslachtig maar wel te doen en de plaatjes kun je zo wel kopieren en plakken
Alleen sommige vertalingen kun je beter zelf aanvullen of veranderen maar dat kan dan weer in word dat is ook geen probleem.
Ik heb zo wat 25 machines te vertalen daar ga ik morgen aan beginnen maar er zijn veel paginas bij met alleen tekst
Iedereen heel veel dank voor het mee denken aan mijn oplossing Ik ga de vraag op opgelost zetten
e de waele
 
Laatst bewerkt:
Idd wel wat omslachtig.... de tekst wordt wel aardig herkend maar van de opmaak is niks meer over.
Bij de online OCR was dat veel beter, dus minder omslachtig om na te bewerken.
Helaas zijn pro programma's als Finereader niet gratis.
Kreeg hem ooit wel eens kado, maar die is nu zeer sterk verouderd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan