• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Notatie coördinaten omzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

regenboogje

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2011
Berichten
43
Ik wil aan de hand van coördinaten van Flighttracker plaatsen vinden.
Maar de coördinaten van Flighttracker hebben een verkeerde notatie: de punt staat voor het 3e cijfers van rechts en dat moet voor het 4e zijn.
Voorbeeld:
Breedtegraad = 522.879 dit moet dus 52.2879 zijn
Lengtegraad = 47.337 dit moet dus 4.7337 zijn.
Ik heb het geprobeerd met LINKS en RECHTS dan krijg ik in kolom G 52 en kolom I 2879. In kolom H staat de punt . Hoe voeg ik kolom G,H en I samen?

Of is er een andere manier om de notatie om te zetten?
Bij voorbaat hartelijk dank,
Regenboogje.
 
Verkeerde coordinaten in kolom A
Nieuwe coordinaten in kolom B
Code:
Sub Een_Manier()
Dim c As Range, a As String, b As Long
    For Each c In Range("A1:A" & Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row)
        a = Replace(c, ".", "")
        b = InStr(c, ".")
        c.Offset(, 1).Value = Left(a, b - 2) & "." & Mid(a, b - 1, 99)
    Next c
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Het kan ook korter.
Code:
Sub Een_Kortere_Manier()
Dim c As Range
    For Each c In Range("A1:A" & Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row)
        c.Offset(, 1).Value = Left(Replace(c, ".", ""), InStr(c, ".") - 2) & "." & Mid(Replace(c, ".", ""), InStr(c, ".") - 1, 99)
    Next c
End Sub
 
Maar de coördinaten van Flighttracker hebben een verkeerde notatie

Buiten de oplossingen hierboven... Wat is de reden dat de notatie fout is? Dus wáár is die fout ontstaan? Al in het programma Flighttracker of ben je iets aan het downloaden oid? De notatie is namelijk niet normaal en ik kan me niet voorstellen dat ze in zo'n programma zo'n fout maken. De oorzaak kan wellicht verholpen worden waardoor je helemaal geen oplossing nodig hebt.

[EDIT] Hmmmm... ik zat wat te spelen met je voorbeeld-waardes en realiseerde me dat je waarschijnlijk gewoon een waarde met een duizendtal-scheidingsteken te pakken hebt. Ofwel... Deel je getal door 10.000 en je hebt je graden ene decimale minuten te pakken.
In cel A1 staat de waarde 522879 (en zichtbaar dus 522.879). In cel B1 de formule =A1/10000 wat als resultaat 52,2879 geeft. Ik denk je er zo al mee klaar bent.
 
Laatst bewerkt:
Daar dacht ik ook aan Ginger!
Mogelijk is het na de download een getal zonder punt, en staat de notatie in Excel ingesteld met een 1000 seperator.
Misschien een idee dat TS een representatief voorbeeldbestandje post?


Hoe voeg ik kolom G,H en I samen?
antwoord:
Code:
=TEKST.SAMENVOEGEN(G1;H1;I1)
 
@Gijsbert1,

aan
Code:
=TEKST.SAMENVOEGEN(G1;H1;I1)
doen we al heel lang niet meer;)

Code:
=G1&H1&I1
 
Valt me dan nog alles mee dat je niet komt met

Code:
[G1:I1].merge

:d
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan