HP ePhotosmart b110a printerkop probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

nomko

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2016
Berichten
32
Hallo,

Ik probeer het hier eens met de hoop dat iemand deze probleem herent en een oplossing weet (hopelijk).

Ik heb een HP Photosmart Wireless B110a All-in-One printer. Tot afgelopen weekend werkte dat ding goed tot ineens de volgende melding verscheen op het kleine display scherm:
Ongeschikte printkop

De geïnstalleerde printkop is niet geschikt voor deze printer of is beschadigt. Raadpleeg de printerdocumentatie.

Ik vind deze foutmelding behoorlijk vreemd aangezien ik:
- altijd gewerkt/geprint heb met dezelfde printkop,
- ik nooit of te nimmer de printkop uit de printer heb gehaald,
- de printkop de originele printkop is die meegeleverd is met de printer

Wat heb ik gedaan:
- Printer op vaste/solide ondergrond geplaatst,
- paar documenten geprint,
- niet verplaats,
- geen inkt verwisseld

Daar deze foutmelding consistent aanwezig is heb ik op de site van HP een link gevonden met een oplossing voor deze probleem. Ik heb de stappen precies opgevolgd zoals omschreven op die webpagina van HP zonder oplossing. Dit is ook de enige keer dat ik de printkop uit de houder heb verwijderd om deze te reinigen. Verder gebruik ik zoveel mogelijk de originele inktpatronen van HP zelf.

Daar ik gisteravond de hele avond bezig ben geweest met alles goed schoonmaken zoals omschreven op de HP site en dit zonder enig resultaat vroeg ik me nu af wat er loos kan zijn. De printer wordt sporadisch gebruikt en staat netje opgeborgen in een kast. Heb tot nu toe nooit problemen ondervonden met printen/scannen/kopiëren. Printer werkte altijd. Daarom is het des te meer zeer vreemd en ongeloofwaardig dat ineens de printkop kapot/beschadigt moet zijn...???

Herkent iemand het probleem en heeft een oplossing/antwoord?
Alle hulp is welkom!
Alvast bedankt.
 
Is het idee al eens bij je opgekomen dat die printkop mogelijk gewoon defect is..?
Niet alles heeft het eeuwige leven namelijk en hoe oud of hoe vaak / weinig zo'n apparaat gebruikt wordt zegt ook niet alles.
Een nieuwe tv kan volgende week ook kapot gaan, kans is uiteraard erg klein maar altijd aanwezig.

Als je alles volgens het boekje hebt gedaan en het heeft niet tot een oplossing geleid dan ligt een ( vervelende ) conclusie voor de hand lijkt mij....
 
Heb je de laatste update firmware geinstalleerd? Want zoals ik mij kan herinneren was HP met zaken bezig die niet door de beugel konden. Dat ging over cartridges die werd geblokkeerd.

Dat hebben ze naderhand terug gedraaid door middel van een update.
Dus, heb je de nieuwste update? Ik heb dezelfde printer en nooit geen last gehad trouwens, ook niet met geblokkeerde inkt.

ps. krijg je ook een foutcode? En welke is dat dan?
 
Laatst bewerkt:
Wat heeft een software update te maken met een defecte printerkop ? De hardware geeft aan printerkop defect of beschadigd ? Het enige wat je kunt doen is de printerkop reinigen en op de hp site zoeken naar een firmware update. Blijft na installatie van de firmware de printer het zelfde aangeven dan is de printer ten ziele en wordt het tijd voor een nieuwe printer.
 
Wat heeft een software update te maken met een defecte printerkop ? De hardware geeft aan printerkop defect of beschadigd ? Het enige wat je kunt doen is de printerkop reinigen en op de hp site zoeken naar een firmware update. Blijft na installatie van de firmware de printer het zelfde aangeven dan is de printer ten ziele en wordt het tijd voor een nieuwe printer.

dat vroeg ik me ook al af. software die hardware beschadigt??? hmmm... nooit van gehoord. software kn hooguit hardware laten crashen door foute programmeercode of een buffer overrun oid.

maar zal die tip van de firmware eens uitproberen.

reinigen heb ik in den treure gedaan.
 
ach lekker bot zijn we weer....
Dat vindt jij...., je gaat compleet voorbij aan de mogelijkheid dat die printerkop kapot is.....enne, lezen is ook een vak hè...
software die hardware beschadigt
Dat is niet wat Smakie77 schrijft, jij leest dat zo, maar laat maar....succes ermee verder.
 
Laatst bewerkt:
Mijn excuus heren, ik bedoel uiteraard de firmware. Heb het dan ook veranderd. Gelukkig ben en blijf ik mens die foutjes kan maken.
Zullen we het verder gezellig houden?
 
Lees dit ook eens,hier doelde ik namelijk op:

Een door HP voorgeprogrammeerde blokkade in de printersoftware zorgde ervoor dat een aantal HP-printers sinds 13 september jl. geen huismerkcartridges meer accepteerde. Volgens HP was dit van belang voor een veilig gebruik van de printer en om intellectuele eigendommen van HP te beschermen. Volgens 123inkt.nl is dit argument ongefundeerd en onjuist. De rechtbank Den Haag heeft vorig jaar in een vonnis van 25 november 2015 over vermeende inbreuk op een HP-octrooi de vorderingen van HP afgewezen en 123inkt.nl in het gelijk gesteld. De blokkade is enkel het gevolg van het door HP veranderen van de code waarmee een HP-printer een huismerkcartridge op basis van de cartridge-chip kan herkennen om deze vervolgens te kunnen blokkeren. Anders dan HP wil doen geloven kunnen 123inkt-huismerk cartridges veilig gebruikt worden en is er geen sprake van inbreuk op intellectuele eigendomsrechten van HP.

Gisteren heeft HP uiteindelijk excuses aangeboden naar aanleiding van deze blokkade. En zojuist kondigde HP aan dat binnen enkele weken een optionele firmware-upgrade beschikbaar gesteld zal worden waarmee gebruikers de blokkade kunnen opheffen. Eerder beloofde de HP-klantenservice ook al dat de update die de blokkade veroorzaakt zou hebben zou worden teruggedraaid, maar daaraan werd toen door HP geen gevolg gegeven.
 
Hallo,

meerdere keren al gelezen dat er printerkop problemen zijn met deze HP printer en zelf ook ondervonden , denk dat de enige oplossing is een nieuwe kop kopen ...maar ik vond dat te duur ,voor dat geld koop je bijna een complete printer . Deze printer bestond uit 2 types ...met USB kabel of draadloos . Ik kocht de printer met de USB kabel , na een 4-5 maand blokkeerde de scanner , hulp ingeroepen van HP ,telefonisch en per mail ...goede communicatie ,hielpen mij in het service menu ,Conclusie printer echt defect .Mocht deze opsturen via (destijds Kiala ) en kreeg een andere terug ....dus perfecte service van HP . Een paar maanden verder , printkop defect ....ik kreeg een nieuwe opgestuurd , dus we konden weer verder .Op een bepaald moment was ik in de Carrefour aan het rondzien voor een andere printer aan de afdeling pc's,laptop's en printers ...per toeval was daar ook een HP vertegenwoordiger , komt die kerel naar mij toe ,met de vraag kan ik soms helpen , wens je informatie wat hP betreft ...dus ik vertel mijn verhaal ,dat ik niet zo gelukkig ben met HP printers ...zegt die kerel doodleuk ,voor minder dan 100 euro kan je toch geen fatsoenlijke printer kopen !!! Enfin enkele weken later verkoop ik mijn HP printer en koop het zelfde type aan maar draadloos ...dus goedgezind met de doos naar huis , uitgepakt ,plakband beweegbare delen verwijderen ...en dan was het de bedoeling om de cartridges te plaatsen !! dus voeding ingeplugd,stekker in het stopcontact , display licht op met vermelding HP ...gaat uit en dat was het dan ,NIETS MEER !! Printer defect ,kon zelf de cartridges niet plaatsen .Dus HP gebeld , mocht hem inleveren in de winkel en kreeg dus een andere mee ....en ja die deed het , tot op een bepaald moment , melding kortsluiting printkop en net buiten garantie .....dit is mijn HP verhaal .
 
Hoi Model,
En ik heb juist het tegenovergestelde. Ik heb al sinds jaar en dag HP printers.
En ik heb nooit enige problemen ondervonden.

Juist met Lexmark die ik ooit gehad heb, altijd problemen. Nadien met de HP's nooit meer.

Dus ja, wat de een aan ervaring heeft met iets, kan een ander een hele andere ervaring hebben.
 
Hallo,

het kan soms vreemd verlopen ,maar ik denk wel dat bepaalde types toch wel met problemen zitten hoor , ik kocht die Hp omdat ik daarvoor een HP pcs 750 had en die heeft een 3 jaar heel goed gedaan,misschien is 3 jaar niet zoveel ..maar de dochter zat destijds op de Plantijn Hoge school en wat die heeft afgeprint en gescand , ja dit was echt de moeite hoor .En dan de volgende 2 waren een ramp .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan