Asus A52d laptop beeld blijft zwart.

Status
Niet open voor verdere reacties.

DirkQ

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2005
Berichten
311
Ik heb hier een ASUS A52d laptop waarvan het scherm zwart blijft.
Mijn eerste gedachte was de backlight maar ook als ik hem opstart met een externe VGA monitor blijft het beeld zwarten ook op mijn tv met een HDMI kabel is dat het zelfde.
Met de HDMI kabel er aan springt de tv wel op het betreffende kanaal krijgt verder geen signaal.
Het stuur signaal wordt due wel gegeven maar verder niks.
Laptop start normaal op, Je hoort het windows7 start muziekje dus dat werkt
Moet ik me ongerust maken dat de video chipset de geest heeft gegeven omdat ie het met een externe monitor ook niet doet?
Ook bij de opstart als ik op del druk voor de bios setup blijft alles zwart
Hij is van iemand die het niet breed heeft dus uiteraard hoop ik dat hem blij kan maken.

Is er nog een kunstje dat ik kan proberen of is ie rijp voor de sloop ?
 
Hallo Dirk, Slopen is slechts één oplossing dus doe dat nog maar even niet.
Probeer met een nieuwe BIOS batterij. Dat is waarschijnlijk een knoopcel. Voor een desktop zijn ze van 3 Volt en voor 80 cent per kaart bij de kassa van Action te krijgen. Doe er gewoon een nieuwe in en daarmee is bovendien de BIOS al gereset. Daarmee opnieuw proberen. Bij het plaatsen van een nieuw BIOS batterijtje hoor je in de BIOS of Setup te gaan en eerst Standaard waarden op te slaan, om fouten te voorkomen.

Een andere oplossing kan zijn om de harde schijf er uit te halen en te kijken of je bij opstarten beeld krijgt en in de BIOS (Setup) kan komen. Selecteer hier Standaard waarden en sluit af. Als de laptop uit is dan doe je de harde schijf er weer in en start je, hopelijk, zonder problemen dus met beeld weer op.
 
Enige zal een reflow van de GPU proberen worden, zal toch eerst openmaken worden, zat filmpjes erover op Youtube, wel vaak andere modellen maar het principe is gelijk.
Heb je een verfbrander?
 
Windows start dus heeft het zo wie zo totaal niks met de CMOS-batterij te maken...
 
Dat is zijn dingetje, roept @Alfred2 altijd en soms heeft hij gelijk.;)
 
Windows start gewoon ik hoor het muziekje en als ik lukraak wat op de toetsen rammel hoor ik ook het windows "FOUT" geluidje duw ik er een usb stick hoor ik ook het "hardware aangesloten" geluidje
Als de laptop monitor zelf stuk is of niet er zou op een externe monitor toch altijd beeld moeten komen?
Ik heb het met mijn eigen laptop geprobeerd en kreeg op beide schermen het bios scherm...

Het CMOS idee was zo gek nog niet, als video om een of andere duistere reden uitstaat in de bios zou een reset dit moeten oplossen, ik heb dat gedaan maar het beeld blijft nog steeds zwart.

En dit is een simpele laptop om te demonteren, en ik kom hier pas als ik nergens anders een gelijksoortig probleem tegen kom, google . youtube etc

Ik wil alleen geen laptop slopen waarvan ik er later achter kom dat er een kunstje is om die video boel weer aan de praat te krijgen...
 
Ik heb echt wel navraag gedaan en het hangt er maar vanaf wat voor soort instellingen er in die BIOS staan en wat het batterijtje doet. Er wordt trouwens ook gevraagd om een goedkope oplossing.

Dus er is al geprobeerd om op te starten zonder harde schijf er in? Dit was op Internet een belangrijk advies.

Kom je in de BIOS door F2 ingedrukt te houden, dan de laptop aanzetten en F2 toets los te laten? Probeer dit eens nadat je de batterij van de laptop zelf los gehaald hebt en enkele tientallen seconden op de Aan knop gedrukt hebt.

Nog iets simpels, het helderheid knopje gebruiken. Wat wel eens gezegd wordt is de laptop op laten warmen, in geval van dat dit nog niet geprobeerd is.
 
Echt dit zijn dingen die in allemaal geprobeerd hij blijft zwart
De harde schijf er uit was het eerste om hem te dwingen het zwart witte scherm te laten zien maar het bleef zwart
Het is echt een hele nette laptop geen stofnest en geen spoor wat op over verhitting kan duiden.

Ik ga nog 1 ding proberen.
Omdat ie met de opstart muziekjes van windows te horen gewoon opstart en ook in gestoken USB dingetjes herkent wil ik er eens een USB>VGA adaptertje op proberen.
Alleen heb ik dat ding aan iemand uitgeleend die niet zo punctueel in terug brengen is..

Maar om eerlijk te zijn denk ik dat het over en uit is voor dit beestje.
 
Als de videokaart defect is krijg je ook geen beeld op je monitor of tv. Wat het probleem is met laptop videokaarten dat de solderingen loslaten door warmte problemen. Reflow zoals eerder is aangegeven kan alleen de videokaart reden. Er zijn genoeg bedrijven die deze techniek toe passen. Een nieuwe of tweede hands laptop aanschaven kan altijd. Succes
 
Hij is niet van mij, en ik heb er de moeite niet voor over.
ik heb de eigenaar een net HP probookje aangeboden en dat wil ie wel voor 25 euro overnemen, en dan hou ik die ASUS voor onderdelen en ik hou er een leuke 500Gb HD aan over..
Case closed
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan