Afbeeldingen per datum een mapje aangemaakt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Danny1969

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2012
Berichten
59
Hallo,

Wij hebben foto's van onze telefoon op onze laptop gezet. Nu heeft windows per datum een nieuw mapje gemaakt (zie bijlage), dit vinden wij niet makkelijk. We hadden een mapje "2017" gemaakt om daar alle foto's van 2017 op te slaan.

Is het mogelijk om op een makkelijke manier de foto's in het mapje 2017 te krijgen, zonder alle foto's apart te moeten kopiëren en plakken?

grt Danny
 

Bijlagen

  • afbeeldingen structuur.JPG
    afbeeldingen structuur.JPG
    25,7 KB · Weergaven: 55
Maak een nieuwe map ergens en zet daar die 2017 map en alle anderen in.
Ga in een command prompt naar die 2017 map en geef dan de volgende opdracht:
Code:
for /r ..\ %f in (*.jpg) do @copy "%f" .

Wijzig die jpg in die opdracht eventueel in de te gebruiken extensie.
Zijn de namen van die bestanden wel uniek?

NB:
Die laatste punt in die opdracht hoort er echt bij ;)
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie Edmoor.

Wat bedoel je met: "Ga in een command prompt naar die 2017 map"? Ik heb een map op het bureaublad aangemaakt.
De namen van de bestanden zijn, zover ik zie, wel uniek.

Danny
 
Je moet eerst een DOS prompt opstarten, met Windowstoets + <r>. In het venster [Uitvoeren] typ je dan: cmd en dan druk je op <Enter>. Je zit dan in de dos prompt. Vervolgens is het de vraag waar je foto's staan; je geeft alleen de map 2017, maar vermoedelijk zit er nog wel wat voor (Afbeeldingen bijvoorbeeld). Die map moet je dan opzoeken met de CD commando's. En dan plak je daar dus de (enigszins aangepaste, want je wilt uiteraard geen kopieetjes maken maar verplaatsen) regel.
Code:
for /r ..\ %f in (*.jpg) do @move "%f" .
 
Ik zou het toch op Copy houden in plaats van Move.
Mocht er om wat voor reden dan ook iets mis gaan is de bron nog intact.
Die kan je naderhand altijd nog verwijderen.

Als je naar de map 2017 op je desktop wil dan kan je het CD commando dat Octafish al aangaf zo gebruiken om daar te komen:
Code:
CD %userprofile%\Desktop\2017
 
Laatst bewerkt:
Move op dezelfde schijf gaat prima, en als de schijfgrootte beperkt is, en het zijn ook nog eens veel foto's, werk je jezelf alleen maar in de nesten. Valse veiligheid; Copy lijkt mij een stuk riskanter dan Move.
 
Laatst bewerkt:
Begrijp het probleem niet. Als de structuur is zoals op de afbeelding, dan staat deze links in Verkenner. Dan is het toch een kwestie van map 2017-01-09 openen en > Organiseren > Alles selecteren en in de inhoud in map 2017 schuiven etc. etc. Overigens is Ctrl+A nog sneller om alles te selecteren. Zo maak je mapje voor mapje leeg.

Zou wel eerst een totale kopie maken van het geheel zoals het nu is. Voor eventuele controle en als er iets fout gaat.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan