wat was de oorspronkelijke waarde?

Status
Niet open voor verdere reacties.

JEPEDEWE

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jun 2006
Berichten
1.682
Hallo,

Stel je hebt een "code-veld" waar waarden als "G", "M", "W" enz (een 6 tal in totaal) in staan
Als je bvb van een oorspronkelijke waarde "W" naar een waarde "G" gaat (als je de inhoud van het keuzeveld wil veranderen) dan moet een bepaalde code lopen
Als je van een waarde "G" naar een waarde "M" gaat dan hoeft er niets te gebeuren...
Dus, je zou op de een of andere manier moeten kunnen achterhalen wat de waarde van de keuzelijst was VOOR je het veranderde..
Hoe zou dit moeten geprogrammeerd worden?

Bedankt
 
Ik snap totaal niet wat je bedoelt. Je hebt een keuzelijst met codes, en die code kan veranderen. Tot zover duidelijk. Als de waarde naar "G" verandert moet er een procedure gaan lopen. Ook duidelijk, kwestie van een procedure hangen achter de gebeurtenis <Bij klikken>. Maar blijkbaar mag de code niet altijd draaien, alleen als de oude waarde "W" was. Dus als je van "M" naar "G" gaat mag de code niet lopen, maar ga je van "W" naar "G" dan moet de code wel lopen. Bedoel je zoiets?
 
Correct... ik moet dus op de een of andere manier kunnen onthouden wat de “oude”code was voor ik deze verander
 
Da's makkelijk, je kunt de waarde van elk veld bij de gebeurtenis <Bij aanwijzen> (<OnCurrent>) in een variabele zetten, of in een TempVars variabele. Of, als je de keuzelijst wilt monitoren bij wijzigen binnen hetzelfde record, dus als je wilt dat ze heen en weer kunnen klikken zonder dat je wat verandert, kun je de gebeurtenis <Bij focus> van de keuzelijst gebruiken. Al is die dus wat riskanter denk ik, omdat je dan eerst naar een waarde kunt springen waar géén actie achter hangt, en dan vanaf die letter naar de keuze waar wél een actie achter had moeten hangen. In jouw voorbeeldje zou je dan dit kunnen doen:
1. Uitgangspositie als record wordt geopend is "W" --> moet naar "G" en actie triggeren.
2. Gebruiker zet keuzelijst eerst op "M" --> geen actie want "M" heeft geen actie
3. Gebruiker zet keuzelijst nu op "G" --> geen actie, want van "M" --> "G" wil je geen actie hebben.

Deze situatie kan niet optreden als je de gebeurtenis <Bij aanwijzen> gebruikt, want dan verandert de status niet als je tussendoor wat anders aanklikt. Ik vind de constructie overigens bloedlink, want hij rammelt aan alle kanten.
 
Kun je niet de waarde koppelen aan een datum/jaar/tijd, en zodra je een nieuwe waarde gebruikt daar de nieuwe tijd bij laat genereren in een ander veld?
Op die manier is zelfs elke combi van dezelfde letter met een verschillend tijdstip een unieke combinatie.

Ben het met OctaFish, de constructie is bloedlink, dit lijkt me een heel stuk veiliger.
Ben te druk werk, database daar gelukkig weer helemaal up to date../privé om even rustig een setup te doen.
 
Als die 6 waarden altijd vast zijn dan gewoon een functie maken die zelf iedere keer beoordeelt wat er in de tabel staat (dus niet de keuzelijst en of dat dat nu is onfocus, after update, etc... maakt niets uit) en het nodige berekent.
Je kan ook telkens gewoon verwijzen naar die functie bij alle mogelijke acties met de keuzelijst indien je dat wenst maar eigenlijk hoef je dan ook helemaal niets te onthouden.
Bijvoorbeeld; wij hebben hier een zorgcode (12-tal verschillende "niveau's") die toegekend wordt aan een bewoner in een WZC, deze kan op verschillende plaatsen in het dossier in verschillende velden, keuzelijsten, etc.... aangepast worden. De gevolgen kunnen verstrekkend zijn voor allerlei andere zaken. Dus laat ik gewoon een public functie "Katzhistoriek" aanroepen telkens het nodig is. Vooral handig als er meerdere gebruikers tegelijkertijd via het netwerk werken op dezelfde formulieren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan