• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

IF probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

JorianVisser

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2018
Berichten
10
Hallo allemaal,

Zie Bijlage.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen, ik ben bezig om een bepaald deel van de gegevens uit een tabel te kopieren en in een ander bestand te zetten. Dit bestand wordt telkens weer aangevuld. Hoe kan ik nu alleen de eiwit percentages kopieren, zodat van de toekomstige gegevens ook alleen de eiwit percentages naar het andere bestand worden gelinkt.
Ik denk dat het met de IF functie zal moeten, maar ik kom er niet uit hoe dan..

Met vriendelijke groet,
Jorian
 

Bijlagen

  • Excel probleem.xlsx
    11 KB · Weergaven: 37
is dit wat je wenst?
 

Bijlagen

  • Excel probleem.xlsx
    11,4 KB · Weergaven: 38
Bedankt voor je reactie, maar dit is het nog niet helemaal, want ik wil dan graag een datum waarom geen monster is genomen van het eiwit, bijvoorbeeld 12-2-18, hier staat nu 0 achter, maar ik wil deze dan helemaal niet zichtbaar hebben. Dit omdat je die 0% niet geanalyseerd hebt, maar die is niet gedaan. Dus wil ik ook geen resultaat.
Als je me dat ook nog kan vertellen zou het helemaal super zijn. Anders neem ik hier genoegen mee:thumb:
 
Andere oplossing: zie bijlage.

Let op: het betreft matrixfuncties, d.w.z. afsluiten met Control+Shift+Enter na invoeren/wijzigen.
 

Bijlagen

  • Excel probleem (AC).xlsx
    11,5 KB · Weergaven: 22
Laatst bewerkt:
Nabrander: als je langste lijsten met matrixfuncties krijgt kan je sheet wel eens traag worden.

Een goede oplossing is ook nog een draaitabel. Zie nogmaals bijlage.
 

Bijlagen

  • Excel probleem 2 (AC).xlsx
    14,8 KB · Weergaven: 27
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan