rijen kopieren naar ander tabblad met voorwaarde in bepaalde cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

RobertOBM

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2018
Berichten
2
Beste,

Ik zit al een tijdje te puzzelen hoe ik het met vba voor elkaar kan krijgen om bepaalde regels uit een tabblad kan kopiëren naar een ander tabblad als ze voldoen aan een bepaald criteria.
Onderstaand het scenario:

Ik heb een tabblad "Planning". Hierin staan per dag een aantal rijen met gegevens.
Op basis van de datum heb ik hier het weeknummer bijgezet op iedere rij in kolom A.

Nu wil ik op een ander tabblad "week overzicht" in cel b3 een weeknummer ingeven waarna dus alle rijen uit het tabblad "Planning" die voldoen aan het weeknummer wat ik in cel b3 heb opgegeven gekopieerd worden naar tabblad "week overzicht."
Uit tabblad "Planning"dienen de kolommen "C" t/m "Q" gekopieerd te worden. Te plakken vanaf rij 5 op tabblad "week overzicht".

Wie kan mij helpen / op weg helpen?

Alvast dank. Bijgevoegd het excel bestand.

Bekijk bijlage Kopie van planning 2018.xlsm
 
Met het autofilter en de code in de module van 'week overzicht'.
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
  If Target.Address = "$B$3" Then
    If Cells(5, 1) <> "" Then Cells(5, 1).CurrentRegion.Clear
    With Sheets("Planning").Cells(7, 1).CurrentRegion
      .AutoFilter 1, Target.Value
      .Offset(, 2).Copy Cells(5, 1)
      .AutoFilter
    End With
    Columns.AutoFit
  End If
End Sub
 

Bijlagen

  • Kopie van planning 2018.xlsm
    1 MB · Weergaven: 520
Een bepaald criterium (enkelvoud) of bepaalde criteria (meervoud).
 
@snb, criteriums zou ook nog mogen in dit bestandje. Bergop met een flinke wind tegen.

@RobertOBM, Om er wat snelheid in te krijgen gebruik alleen gegevensvalidatie voor het bereik dat je gebruikt. Als je een keuzelijstje hebt die toch niet wijzigt dan kan je deze net zo goed direct in de validatie opnemen of als het variabel is ergens anders plaatsen dan in een paar verborgen rijen. Probeer er ook voor te zorgen dat de voorwaardelijke opmaak niet versnipperd raakt. In de bijlage een opgeschoond bestand en met gebruik van het geavanceerde filter. Je zal zien dat het aanmerkelijk sneller gaat.
 

Bijlagen

  • Kopie van planning 2018.xlsm
    1.013,8 KB · Weergaven: 349
Daar gebruiken we toch gewoon het 'rondje om de kerk' voor ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan