• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Oneven bedragen delen door centen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jimmyzzz

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2018
Berichten
3
Goedemorgen,

Ik vroeg mij af of jullie weten hoe ik bedragen kan delen? Ik heb bijvoorbeeld een bedrag van €697,87 per kwartaal, alleen dat wil ik over 3 maanden verspreiden. Dit zou dan €232,62 + €232,62 + €232,63 zijn. (Er is een keer 63 cent i.p.v. 62 cent).
Is er hier een formule voor zodat dit automatisch uitgerekend kan worden? (cel 697,87 / 3 is helaas niet genoeg, aangezien het goed betaald moet worden tot de cent, en daardoor is er vaak per kwartaal 1 maand wat 1 cent minder/meer betaald).

(Excuses voor de onduidelijke titel)

Alvast bedankt!
 
Welkom op het forum.

Gebruikelijk is een representatief voorbeeldbestandje (Excel) te plaatsen bij een vraag. Nu heb ik snel iets gemaakt, maar dat zal ongetwijfeld weer niet lijken op wat jij hebt...
 

Bijlagen

  • terugbetalen tot op de cent (AC).xlsx
    9,9 KB · Weergaven: 48
Laatst bewerkt:
Iets dynamischer
 

Bijlagen

  • terugbetalen tot op de cent (AC).xlsx
    9,5 KB · Weergaven: 34
Of zo:
 

Bijlagen

  • terugbetalen tot op de cent_gijs.xlsx
    9 KB · Weergaven: 32
Excuses, bij deze alsnog de bijlage. [Dus cel N5 is maand 1, N6 maand 2 en N7 maand 3]

Dit is inderdaad waar ik naar opzoek was, @VenA & @Gijsbert1! Dankuwel, ik moet nu alleen nog even kijken hoe ik dit het beste in mijn tabel kan doen, aangezien de formules een beetje nieuw voor mij zijn.


(Had dit bericht al geplaatst, alleen met de verkeerde bijlage.. excuses hiervoor)
 

Bijlagen

  • vb oneven centen afronden -OP.xlsx
    10,6 KB · Weergaven: 26
Laatst bewerkt:
In jouw tabel is de aangereikte dynamiek niet nodig.
Ik denk dat de statische oplossing van AlexCel afdoende is in dit geval.
 

Bijlagen

  • Vb oneven centen afronden Jimmyzzz_Gijs.xlsx
    11,1 KB · Weergaven: 36
Mijn fout, in de eerste instantie las ik de tabel van AlexCEL verkeerd. Ik denk inderdaad ook dat dit de makkelijkste oplossing voor mij is. Dankuwel Axel (En de rest :))

Edit: Ik heb nu pas door hoe simpel maar toch geniaal deze oplossing was haha.
 
Laatst bewerkt:
:thumb:

PS Je kunt je ook nog eens verdiepen in de SOM-functie:
Code:
=B3+C3+D3+E3+F3+G3 = SOM(B3:G3)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan