Microsoft Picture It `99

Status
Niet open voor verdere reacties.
We zijn daar al voorbij. Zie bericht 11.
Niet alleen compatibiliteit modus bij Eigenschappen van het installatie- en uitvoerbare bestand. Het is ook het verwijderen van het Internet Explorer 6 bestand want anders wordt dat geïnstalleerd. Aanpassen van het register op twee punten (bij Windows 10) en bij een paar foutmeldingen -misschien- afloggen en terug inloggen als gebruiker.

Dit heeft topic starter dus gelezen en is best omslachtig. Microsoft zegt op hun forum zomaar wat.
 
Sorry heren... bedankt voor alle moeite maar dit alles gaat me boven de pet helaas!... ik ken mezelf, klik ik weer iets aan werkt alles hier niet meer!

gr. Rockweiler
 
Gelukt... het was nog simpeler dan gedacht...
1, Download de iso van Picture it 99
2. R-muis op de iso en kies voor "koppelen" dan verschijnt de iso als CD-speler (onder Windows 10!!) Brandt anders een CD van de iso zoals het hoort!
3. Kopieer alles daarvan naar een nieuwe map bijv c:/picure maar het maakt niet uit
4. Herbenoem voor de zekerheid de map IE401 naar xxxxIE401
5. Ga naar de hoofdmap (van Microsoft Graphics Studio Picture It! 99 (Disc 1)(Microsoft)(1998))
6. Als die map niet bestaat omdat je hem anders gekopieerd heb ga dan naar SETUP.EXE van de datum 9-9-1998 12.01 uur
7. R-muis erop en zet compatibiliteit op Windows 95 en dan OK
8. Installeer het programma als admin
Dat ging verder probleemloos bij mij....
9. Ga na C:\Program Files (x86)\Microsoft Picture It!
10. Zoek daar op: PICTURE.EXE van 9-9-1998 00:00 uur
11. Als 7. R-muis erop en zet compatibiliteit op Windows 95 en dan OK
12. Start PICTURE.EXE met R-muis als administrator (maak snelkoppeling naar desktop met R-muis "open als admin", kijk zelf even...)

HET WERKT...zie screen prints...

De truc zit hem in: 2x compatibiliteit instellen bij installeren en voor het starten (7 en 11) en het het starten als admin (12)
Als je niet als admin start krijg je gezeur over het register en de schijfruimte die te klein zou zijn....

Het werkte dus bij mij bijna in 1 keer.... Het typen van dit koste me meer tijd, ik kende het programma totaal niet...
De printscreens als bewijs...
Succes, was een eitje... :cool:

PS: de proces manager onder win10 gaf aan dat het een 32-bits programma was, wat verklaart dat het kon werken, bij 16 bits eigenlijk kansloos...
De uitgepakte iso met malwarebytes gescand, geen probleem; de download was al met Avast getest, ook OK.
Ik heb er verder nul tijd in gestopt om het verder uit te zoeken, het werkt immers zover ik getest heb, maar misschien kan het nog eenvoudiger? Het starten als admin vind ik een bijzaak als je verder een werkend programma krijgt....

Edit: nog een weblink toegevoegd hoe je de iso moet koppelen.

1.JPG2.JPG3.JPG4.JPG
 
Laatst bewerkt:
Oja... Staat niet expliciet vermeld: geïnstalleerd op Windows 10 64 bits systeem...
 
Opfrisser hoe je de compatibiliteit in kunt stellen:

http://www.websonic.nl/pctips/windowsxp/xp_compatibiliteitsmodus.php
Dit werkt vaak maar dus niet altijd. Zoals boven uitgelegd.

Als een programma niet geinstalleerd kan worden of een game niet goed werkt is daar de Compatibiliteitsmodus voor. Je kunt hiermee een programma of game installeren / draaien in een aangegeven eerder besturingssysteem zoals Windows 95 of Windows 98.

Selecteer het .exe bestand waarmee je het spel of programma opstart. Klik hier met de rechtermuisknop op en kies dan Eigenschappen. Dan kies je het tab-blad Compatibiliteit. Zet een vinkje bij "Dit programma uitvoeren in compatibiliteitsmodus voor: En kies dan bijvoorbeeld Windows 98.".
tip85_1.gif





edit: heb het programma even geprobeerd, ik ben grafisch bepaald niet opgeleid dus ik zoek ook vaak simpele oplossingen omdat mijn interesse er ook niet ligt in die hoe, maar Picture It was wellicht ooit handig in die tijd maar ook voor mij niet echt handig, dan is paint nog handiger maar vind ik ook niks. Paint.net vind ik wel aardig basic maar toch vrij modern qua opties.
Maak een wensenlijstje en imho moet er toch een moderner/beter programma zijn.
 
Laatst bewerkt:
Nogmaals hartelijk dank route99, ik had de moed al een beetje opgegeven... maar met de extra uitleg toch vanmiddag nog even geprobeert.
Alles gedaan zoals je had aangegeven... stap voor stap alleen bij de aangegeven 2 punten van je ( punt 7 & 11) gaat het mis, ik kan dan wel wat
opties selecteren maar als oudste windows versie staat daar XP, maar geen 95 OF 98... hoe kan dit?
 
Gevonden!!! Het stond eronder... aangevinkt en op windows 95 gezet
Alleen start het programma nu wel op, maar is bijzonder traag, echt heel traag!
Zou ik 1m op windows 98 moeten zetten in de compatibiliteit?
 
Speel met in de instellingen, moet nu weg.
Fijn dat het nu wel gelukt is.:thumb:
Wel vreemd overigens want bij mij onder Win 10 64 loopt ie als een trein, met de settings die ik beschreef.

Maakt het nog verschil als je picture.exe rechtstreeks in de C:\Program Files (x86)\Microsoft Picture It! map opent als admin of via een snelkoppeling in het menu of op de desktop ook als admin.
Pas op dat je daar niet de mist mee in gaat....
 
Laatst bewerkt:
Nogmaals bedankt, ik ga er nog even mee stoeien! U hoort z.s.m.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan