Probleem met IE11 op PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

pa0sjm

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2012
Berichten
128
Is er iemand die mij kan helpen ... op een oudere PC met Wind. 7 gebruik ik voor de radio-hobby Internet Expl. 11. Nu wil ik de Instellingen herstellen .. dus ga ik via Opties >> Geavanceerd >> Opnieuw Instellen >> Persoonlijke Instellingen verwijderen en dan klikken op Opnieuw Instellen . Maar dan komt er de melding: Alle geopende vensters en programma's sluiten. Hoe los ik dat op .. voor zover ik weet staat alleen IE 11 aan op de startpagina. Hoe los ik dat op?
Waarom doe ik dit ? Op mijn laptop met Wind. 10 werkt IE 11 wel . Ik kan daar wel koppelingen openen. En niet met IE11 op de PC. Ik heb alle instellingen vergeleken, dus IE11 op pc en laptop en daar komt niets uit.
Ik kom daar achter omdat ik in een site waar ik bevestigingen van radioamateur verbindingen kan ophalen.
Misschien kan de bijlage dat laten zien. eQSL 02.png
Hier is een bevestiging van een gemaakte radioverbinding. Nu zou ik door te klikken op DISPLAY een afbeelding van een kaart (qsl kaart) moeten gaan zien .. echter , er gebeurt niets . Is dit een koppeling? Op de laptop met IE11 werkt dat bekijken van de kaart WEL. Vandaar dat ik instellingen vergelijk van beide computers.
Graag hulp.
 
Hallo, Er is iets wat zich tegenspreekt. Het browser venster staat toch zelf nog open?

Te vervolgen dan bij het nog iets actief hebben op de achtergrond.

Is er iets in het systeemvak wat een activiteit zou kunnen hebben en u kan sluiten?

Kijk in Taakbeheer, met Crtl - Alt -Del > Taakbeheer bij Toepassingen en Processen. Altijd leuk is Explorer.exe sluiten en dan naar het menu gaan en Nieuwe taak kiezen > Explorer intypen.

Voor een scan van de Windows beveiligde systeembestanden de opdracht sfc /scannow geven en de Windows schijf invoeren bij fouten.

Voor een overzicht van wat er opstart op de computer het programma AutoRuns van Sysinternals gebruiken. Kijk eerst in de categorie Browsers
 
Hallo, Er is iets wat zich tegenspreekt. Het browser venster staat toch zelf nog open?

Te vervolgen dan bij het nog iets actief hebben op de achtergrond.

Is er iets in het systeemvak wat een activiteit zou kunnen hebben en u kan sluiten?

Kijk in Taakbeheer, met Crtl - Alt -Del > Taakbeheer bij Toepassingen en Processen. Altijd leuk is Explorer.exe sluiten en dan naar het menu gaan en Nieuwe taak kiezen > Explorer intypen.

Voor een scan van de Windows beveiligde systeembestanden de opdracht sfc /scannow geven en de Windows schijf invoeren bij fouten.

Voor een overzicht van wat er opstart op de computer het programma AutoRuns van Sysinternals gebruiken. Kijk eerst in de categorie Browsers

Als ik de browser sluit (Internet Expl) verdwijnt ook het scherm welk ik via de opties opriep !! Dus .. dan kan ik ook al niets doen.
Ik snap uw zin niet >>> Te vervolgen dan bij het nog iets actief hebben enz.. enz.. niet Of bedoelt U .. na het sluiten van de browser gaan speuren naar achtergrond activiteit ? Ik heb in Systeemvak wel Norton Security maar die had ik ook handmatig even uitgezet.
Verder >>> uw opmerking : de Windows schijf invoeren bij fouten ???? is me onduidelijk.
Eigenlijk zou ik Expl 11 willen verwijderen >>> HOE doe ik dat? En dan Internet Expl. 11 opnieuw installeren ... is dat mogelijk?
Wel veel dank voor uw moeite om me te helpen. Verder ben ik niet een super expert op de pc !
Het kan geen schijffout zijn omdat het met de andere browser WEL goed werkt. Dus als ik de handelingen doe met de browser Firefox werkt het wel.
gr. pa0sjm
 
In aansluiting op Alfred kun je dit proberen.

[FONT=&quot]open het Configuratiescherm, ga naar Internetopties, Geavanceerd, Opnieuw instellen.

en of hier even neuzen.

[/FONT]
https://support.microsoft.com/nl-nl/help/318378/how-to-repair-or-reinstall-internet-explorer-in-windows

[FONT=&quot]en/of

[/FONT]
http://decomputer.be/internet-explorer-werkt-niet-meer/

[FONT=&quot]Is je beveiliging wel up to date en heb je geen virus op je computer?

[/FONT]
 
https://support.microsoft.com/nl-nl/help/18520/download-internet-explorer-11-offline-installer

Het kan weggehaald (maar niet van de computer verwijderd) worden bij Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Programma's en onderdelen > Windows onderdelen in- of uitschakelen. Gebruik dan het installatiebestand van bovenstaande Microsoft pagina, lettende op of u een 32 bits of 64 bits Windows versie gebruikt.

Wanneer Explorer 11 een update geweest is dan kan teruggegaan worden naar Explorer 10 door de volgende procedure te volgen: https://nl.wikihow.com/Internet-Explorer-11-verwijderen-van-Windows-7

Wat ik bedoelde met "Te vervolgen dan bij het nog iets actief hebben op de achtergrond." dat is dat u daarna moet gaan kijken wat er actief is wat u niet direct ziet en het programma hindert.

Bij de opdracht sfc /scannow gaat Windows controleren of de Windows bestanden origineel zijn. Je komt daarmee niet verder als er wordt gevraagd om de Windows schijf in te voeren en je hebt deze niet bij de hand.

Voor een overzicht van wat er opstart op de computer het programma AutoRuns van Sysinternals gebruiken. Kijk eerst in de categorie Browsers
Dit geeft absoluut uitsluitsel over wat er nog actief zou kunnen zijn. Ook de vraag van manamana, of er verborgen ongewenste software aanwezig is wordt daarmee beantwoord. Het kan wel eens verrassend zijn hoe veel programma's in het geheugen worden geladen en allerlei taken hebben.
 
Beste Alfred,
ik was er al bang voor ... ik heb de link die U gaf : nl.wikihow.com/Internet-Explorer-11-verwijderen ... enz .. in geklopt en dan komt er de melding: Deze pagina bevat geen tekst. U kunt naar deze term zoeken in andere pagina's of de logboeken
Dus ,,, dat geeft ook al geen soelaas .. tenminste MIJ niet. Heeft U deze link nog zelf even geprobeerd ?
door zoeken, maar U mag de pagina niet aanmaken.
https://support.microsoft.com/nl-nl/help/18520/download-internet-explorer-11-offline-installer

Het kan weggehaald (maar niet van de computer verwijderd) worden bij Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Programma's en onderdelen > Windows onderdelen in- of uitschakelen. Gebruik dan het installatiebestand van bovenstaande Microsoft pagina, lettende op of u een 32 bits of 64 bits Windows versie gebruikt.

Wanneer Explorer 11 een update geweest is dan kan teruggegaan worden naar Explorer 10 door de volgende procedure te volgen: https://nl.wikihow.com/Internet-Explorer-11-verwijderen-van-Windows-7

Wat ik bedoelde met "Te vervolgen dan bij het nog iets actief hebben op de achtergrond." dat is dat u daarna moet gaan kijken wat er actief is wat u niet direct ziet en het programma hindert.

Bij de opdracht sfc /scannow gaat Windows controleren of de Windows bestanden origineel zijn. Je komt daarmee niet verder als er wordt gevraagd om de Windows schijf in te voeren en je hebt deze niet bij de hand.

Dit geeft absoluut uitsluitsel over wat er nog actief zou kunnen zijn. Ook de vraag van manamana, of er verborgen ongewenste software aanwezig is wordt daarmee beantwoord. Het kan wel eens verrassend zijn hoe veel programma's in het geheugen worden geladen en allerlei taken hebben.
 
Beste Alfred,
ik was er al bang voor ... ik heb de link die U gaf : nl.wikihow.com/Internet-Explorer-11-verwijderen ... enz .. in geklopt en dan komt er de melding: Deze pagina bevat geen tekst. U kunt naar deze term zoeken in andere pagina's of de logboeken
Dus ,,, dat geeft ook al geen soelaas .. tenminste MIJ niet. Heeft U deze link nog zelf even geprobeerd ?
door zoeken, maar U mag de pagina niet aanmaken.

Hier ben ik nog een keer ... ik heb het gevonden dat het dus via het Conf.scherm kan met het verwijderen van de Update van Internet Expl. 11 . Dat dus via de Wikihow instructie.
Mocht het lukken dan meld ik dat. Allen dan voor hulp .
Stef .
 
beste Alfred

of de duvel ermee speelt ... opdracht uitgevoerd ... klik op Uninstall bij Internet Explorer 11 (update) .
Komt er een melding dat het wordt verwijderd , maar .... er gebeurt niets. Geen groen voortgangsbalkje ... dat blijft leeg.
Wat gaat er niet goed ?
 
Is dat nu misschien omdat de browser open is?

De gegeven link werkt fijn en ja, ik controleer ze meestal. Is de systeemtijd en datum de juiste?
 
Is dat nu misschien omdat de browser open is?

De gegeven link werkt fijn en ja, ik controleer ze meestal. Is de systeemtijd en datum de juiste?
Beste Alfred .. ga toch maar weer met Firefox werken. Nieuwe versie Quantum is ok.
bedankt voor uw hulp.
 
geen problemen meer. Dus ... is als opgelost te beschouwen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan