Foutmelding 3251: De bewerking is niet beschikbaar voor dit type object

Status
Niet open voor verdere reacties.

janluc

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2016
Berichten
53
Zie bijlage.
Op het frmInkooporders krijg ik bij invoeren van een nieuwe record in het subformulier de foutmelding "De bewerking is niet beschikbaar voor dit type object". Het probleem doet zich voor sinds ik door middel van exporteren een schone database heb aangemaakt. Ik ben al uren aan het zoeken, maar vind geen oorzaak. Kan iemand me helpen? Alvast dank!
 

Bijlagen

  • Helpmij.zip
    76,6 KB · Weergaven: 28
Er zit een fout in je formulier die niet zo heel veel met het opschonen te maken heeft, maar alles met de manier waarop het subformulier is gekoppeld aan het hoofdformulier. Aan het verkeerde veld namelijk. Je moet de twee koppelen op het veld InkooporderID, niet op het veld InkoopID. Ik vermoed dat je ergens in het proces toch een aantal gekke bestellingen moet hebben gezien :).
 
Ik zie bij eigenschappen toch de koppeling goed staan:
HelpPrintscherm.PNG
Of kijk ik niet op de goede plek?
 
Misschien moet je hem even opnieuw maken, bij mij werkte dat in ieder geval goed.
 
Nee, bij mij geeft het opnieuw koppelen geen verbetering. Heb je nog suggesties?

Nog even wat achtergrond informatie: het bestand dat ik heb upgeload is een samenvoeging van een front end en back end met alleen tabellen. Het probleem zou moet zitten in de tabel, want als ik de front end koppel aan een oude ("vervuilde") back end, werkt alles prima.

Ik vind het trouwens ook wat verontrustend dat in het bestand wat ik in de bijlage heb gezet, bij jou de koppeling verkeerd stond, en bij mij niet. Ik heb het net nog eens binnengehaald uit de bijlage van mijn post, en daar stond alles gewoon goed. Komt dit wel eens voor, door comprimeren bijvoorbeeld?
 
Laatst bewerkt:
Het kan zijn dat ik de onderliggende bron eerst heb aangepast, ik weet niet meer precies wat ik gedaan heb. Wel zag ik, toen ik alles correct had staan in de tabellen, dat het formulier geen records toonde terwijl ik die wel verwachtte. Dat bleek dus te komen doordat bij mij de koppeling verkeerd was. Vandaar dat ik er vanuit ging dat het in het voorbeeld verkeerd was gelegd.
 
Dat is goed mogelijk inderdaad.
Als je nog in de gelegenheid bent om te kijken wat nu de oorzaak is van de melding (die ik dus nog steeds krijg), hoor ik het graag. Dank zover in elk geval!
 
Hier een versie die volgens mij wel werkt.
 

Bijlagen

  • Helpmij.zip
    64,1 KB · Weergaven: 22
Dank, ik ga nog eens goed kijken naar de eigenschappen van de tabel om te kijken of ik verschillen zie. Misschien is daarmee nog een verklaring te vinden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan