Back up maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
3.413
Hallo,
Ik werk met Office/Outlook 2007.
Ik maak regelmatig een back-up van al mijn mappen. Het zijn er nogal wat. Is het ook mogelijk om in 1 handeling een back-up van alle mappen te maken?
 
??? Outlook gebruikt toch een pst bestand, geen normale mappen (als je geen ost hebt voor speciale gevallen)
Dus zoek die op en maak in 1x backup naar externe schijf (liever 2 backups).
Kopiëren kun je vanuit de verkenner doen of met een batchfile, alles wat je handig vindt.
 
In Outlook zelf kan je ook mappen aanmaken en die zal TS bedoelen.
 
Puppie, ik heb het progje gedownload en de back-up gemaakt, maar hoe zet je die back-up in geval van nood, weer terug?
 
via exporteren

Ik maak altijd een backup van mijn accounts via exporteren.
Open outlook en ga naar bestand, opties, geavanceerd.
Kies daar voor exporteren, naar een bestand exporteren en kies voor outlook gegevensbestand pst.
Selecteer de hoofdmap (account) en vink ook inclusief submappen aan.
Kies dan de plaats waar je de backup wil maken en geef het bestand een naam.

Wanneer je de backup wilt terug zetten ga je terug naar bestand, opties, geavanceerd maar kies je voor gegevens uit een ander programma of bestand importeren.
Selecteer outlook gegevensbestand, kies het bestand dat je wilt terug zetten en kies voor terug zetten in dezelfde map en selecteer de juiste account (indien er meerdere zijn).

Veel succes
 
Hallo Frimout, als ik naart BESTAND ga in Outlook 2007, dan zie ik nergens OPTIES staan!
 
Is het een pst bestand jouw mail bestand?
Ja... (moet haast...).
Kopieer hem gewoon naar de backup plaats... klaar.
 
Ja sorry, ik werk met 2016.
Heb eens rondgekeken en het importeren en exporteren staat direct onder bestand.
Dus klik op bestand en dan op exporteren/importeren en dan verder zoals in vorige post.
Hier een link naar een filmpje op youtube: https://www.youtube.com/watch?v=JCzQcGkVztc
 
Met dat importeren/exporteren moet je dus iedere map zoals: Inbox-verzonden items etc. apart exporteren. Of zie ik dat verkeerd?
 
Nee, je ziet dat verkeerd, je kan je hele account, met alle mappen en zelfs contacten exporteren. Je duid dan je account aan en inclusief de submappen.
 
Waarom zo moeilijk doen
https://support.office.com/nl-nl/ar...5d9-bde2-f331f60e2790?ui=nl-NL&rs=nl-NL&ad=NL
Bestandslocaties
De snelste manier om de map die de opslaglocatie van uw Outlook-gegevensbestanden (.pst en .ost) te openen, is het volgende doen:

Klik in Outlook op het tabblad Bestand.

Klik aan de rechterkant op Accountinstellingen en klik vervolgens op Accountinstellingen.

Accountinstellingen

Klik op een vermelding op het tabblad Gegevensbestanden en klik op Open maplocatie.

Outlook-gegevensbestanden (.pst) die zijn gemaakt met Outlook 2013 of Outlook 2016 worden meestal opgeslagen in de map Documenten\outlook-bestanden op uw computer.

Ga dus naar de map
Documenten\outlook-bestanden
onder jouw account

Daar vind je het pst bestand van alle mailmappen. Maak een kopie op een externe schijf en klaar.....
 
OK, kies maar:

Ga dus naar de map
Documenten\outlook-bestanden
onder jouw account

maar

gegevensbestanden die zijn gemaakt in Microsoft Office Outlook 2007 of eerder hebt uitgevoerd, worden deze bestanden worden opgeslagen in een andere locatie in een verborgen map op station: \Users\user\AppData\Local\Microsoft\Outlook

OF

https://www.youtube.com/watch?v=JCzQcGkVztc

Kies wat voor jou het gemakkelijkste is
 
Door jouw gehannes met Office 2016 had ik die tekst juist weggelaten, je brengt met info over een andere versie onrust.... Svp een volgende keer niet meer doen...:thumb:
 
Kijk eens even naar mailstore, is misschien veel eenvoudiger?
Dat vind ik zeker van niet. Niet voor MsOutlook. Er is toch geen eenvoudigere handeling dan je .pst file back-uppen. Of dat nu in Office 2007 is of 2016. Tenzij er redenen zijn dat TS echt zijn folders apart wilt back-uppen natuurlijk.
Ik gebruik Mailstore ook wel maar dit dan omdat ik Thunderbird als cliënt gebruik. Eigenlijk is die echter overbodig want ook de folder van Thunderbird back-uppen is eenvoudig. Mailstore had ik als test geïnstalleerd en is blijven staan, ook omdat die wel degelijk een aantal leuke features heeft (die ik hopelijk nooit hoef te gebruiken)
 
Hallo,

Als je mailstore gebruikt kun je na verloop van tijd je mappen in Outlook verwijderen als je ze niet meer gebruikt. Vanuit mailstore kun je eenvoudig mailtjes en eventuele bijlages terug zoeken hetgeen in een backup van Outlook dus niet kan. Je pst-bestand backuppen is altijd mogelijk maar dan ben je dus in feite verplicht om je (zelfgemaakte) mappen in je mailbox te laten staan, of je ze nu gebruikt of niet.
 
Hallo,

Als je mailstore gebruikt kun je na verloop van tijd je mappen in Outlook verwijderen als je ze niet meer gebruikt. Vanuit mailstore kun je eenvoudig mailtjes en eventuele bijlages terug zoeken hetgeen in een backup van Outlook dus niet kan. Je pst-bestand backuppen is altijd mogelijk maar dan ben je dus in feite verplicht om je (zelfgemaakte) mappen in je mailbox te laten staan, of je ze nu gebruikt of niet.

Dat dan weer wel ja;) Vandaar ook dat ik aangaf dat Mailstore wel degelijk een aantal leuke functies heeft.
 
OK Frimout,
Ik heb het geprobeerd en het is gelukt.
Bedankt.
Groet,
Martin
 
Bij mailstore, is online, heb je totaal geen zeggenschap over je mail als zij het per ongeluk deleten....
Noem dat goede features...
Je kunt het hooguit als extra 3e backup gebruiken....
Krijg je ook 20 GB gratis ruimte, ca 20 jaar mail archief... ? Zou niet graag al mijn genealogie mail en sport mail kwijt raken....

@mcl : Fijn... gelukt.
https://support.office.com/nl-nl/ar...5d9-bde2-f331f60e2790?ui=nl-NL&rs=nl-NL&ad=NL
Het antwoord stond al in mijn link van #12 , alleen door dat 2016 gedonder ontstond het geharrewar.

@frimout : Goed gedaan hoor... :thumb::thumb::thumb::thumb::thumb::thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan