• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel formule verticaal zoeken datum kolom S

Status
Niet open voor verdere reacties.

joreve

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2011
Berichten
43
Ik probeer in een bestaand excel-document een paar kolommen met verticaal zoeken toe te voegen, maar het lukt mij niet om de juiste gegevens zichtbaar te krijgen.

Het betreffende bestand staat in de bijlage (nu nog grotendeels leeg van data ivm privacy. We gebruiken dit bestand om alle resultaten van de CE-examens overzichtelijk te publiceren voor de Examencommissies, die vervolgens alle resultaten moeten vaststellen. Het werkt als volgt:
1. Ik vul de tabbladen NL2F t/m RE3F met gegevens die ik als CSV bestand aangeleverd krijg
2. Ik vul op het tabblad Overzichtblad de stamnummer in (duplicaten verwijderd) en
3. Op het Overzichtblad verschijnen nu mooi alle gegevens

Nu is het zo dat de Examencommissies graag willen weten op welke datum de resultaten zijn gepubliceerd door ons, zodat ze alleen de nieuwe bespreken voor de vaststelling. Daarom heb ik kolom S t/m AB toegevoegd. Ik wilde het volgende doen:
1. Ik wilde een extra kolom aanmaken op de tabbladen Nl2F t/m RE3F, waarin ik de publicatiedatum zou typen (zie tabblad NL2F waar ik dit al gedaan heb)
2. Ik wilde in de kolommen S t/m AB een verticaal zoeken functie schrijven, zodat die de publicatiedatum ophaalt uit de tabbladen en zichtbaar maakt op het overzichtsblad (zie kolom S waar ik dit probeerde)

In zie dat er in de andere kolommen 2 verschillende formules worden gebruikt maar door beide te proberen en aan te passen lukt het me niet de datum die in het tabblad NL2 staan erin te krijgen. Zit met me handen in het haar na uren puzzelen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Een ( te ) leeg voorbeeldbestand helpt niet echt ben ik bang
 
Dank je wel, ik heb een nieuwe bijlage toegevoegd met iets meer gegevens.
 
Je zoekt in de 13e kolom van je opgegeven bereik naar de datum, maar daar staan de cijfers :

Code:
=ALS.FOUT(ALS(VERT.ZOEKEN([@StudentNr];NL2F!X:AV;24;0)<>"";VERT.ZOEKEN([@StudentNr];NL2F!X:AV;24;0);"");"")

probeer deze eens.
 
Laatst bewerkt:
Super, die werkt helemaal goed. Heel erg bedankt voor de reactie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan