Subformulier laat zich vullen zonder koppeling met hoofdfveld

Status
Niet open voor verdere reacties.

janluc

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2016
Berichten
53
Ik heb een hoofdformulier gebaseerd op tblFacturen, en een subformulier gebaseerd op tblFactuurregels, gekoppeld via sleutelveld FactuurID.

Ik kan nu records aanmaken in het subformulier zonder de waarschuwing te krijgen dat er nog geen record is aangemaakt in de tblFacturen, en als ik het formulier dan sluit, zijn er ongerelateerde records aangemaakt . Dat is niet de bedoeling.

Hoe kan ik vermijden dat dit gebeurt?

En (nou word ik misschien te inhalig) is het mogelijk het subformulier pas zichtbaar te krijgen nadat er via het hoofdformulier een record is aangemaakt?
 
Er zijn twee handelingen nodig om een subformulier goed te laten werken, en de tweede heb je (ik vermoed correct) uitgevoerd. De eerste is de belangrijkste: de relatie tussen de tabellen goed instellen. En dat heb je vermoed ik niet, of niet goed gedaan.
Wat betreft de tweede vraag:
En (nou word ik misschien te inhalig) is het mogelijk het subformulier pas zichtbaar te krijgen nadat er via het hoofdformulier een record is aangemaakt?
Waarom zou je dat willen? Je kunt op de plek van dat formulier toch niks anders zetten, want uiteindelijk moet je het formulier toch zien. Het kan best, maar ik zou dáár mijn hoofd niet over breken, en daar al helemaal geen energie in steken.
 
Hallo Octafish,

Ik had de tabellen relatie tussen de tabellen volgens mij goed ingesteld (één op veel), maar misschien kun je even kijken in de bijlage. Als het wel klopt, heb je dan een idee wat ik over het hoofd zie?

Dank, Jan Luc
 

Bijlagen

  • HelpmijSubform.zip
    61 KB · Weergaven: 17
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan