dvr recorder verbinden met lokaal netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

1piet

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2018
Berichten
5
Hallo allemaal,

Ik ben bezig om een dvr recorder met 4 camera's te verbinden met een pc.
Hiervoor heb ik de dvr aangesloten met een netwerkkabel aan de router.
In het dvr menu netwerk op 'static' gezet, ip-adres, poort, etc. ingevuld, maar als ik datzelfde ip-adres intyp in de adresbalk, kan hij hem niet vinden.
In de rechterbovenhoek van het scherm is het icoontje van lokaal netwerk wel aan.
Moet de recorder nog op een of andere manier opengezet worden om de beelden te delen? Of doe ik ergens wat fout.

Ik hoop dat iemand weet hoe dit aangesloten kan worden.
 
Heb je wel een IP adres uit je eigen range gebruikt en is dat dan ook een adres die buiten de DHCP range valt?
Eventueel port forwarding goed ingesteld?
Daarnaast lijkt me merk en type recorder handig om te weten.
 
Het is een Velleman dvr4h5.
met ip-adres 192.168.8.1 bereik ik de router.
instellingen bij dvr:

ip 192.168.8.1
gateway 192.168.8.150
netmask 255.255.255.0
port 80

port forwarding heb ik nog niet ingesteld, ik dacht dat dat alleen nodig is voor extern bekijken?
 
Zou beginnen met inloggen op de router en kijken welk IP-adres de router heeft toegewezen aan de dvr.
Hierbij ga ik er van uit dat in je router de DHCP-server is ingeschakeld.
Je kunt de dvr in je router-instellingen een vast IP-adres toewijzen, in het dvr-menu moet je dan die IP-instellingen op "automatisch verkrijgen" o.i.d. instellen.
Als je weet welk IP de dvr van de router heeft gekregen moet je via dat IP op de dvr kunnen inloggen / aanmelden.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben er nu achter wat ik fout deed!
Ik had het ip-adres en gateway verkeerd ingevuld, dit moest omgewisseld.
Nu kan ik inloggen en kom ik in de dvr. Alleen het afspelen lukt niet, hij geeft aan dat ik een quick time plug-in moet toevoegen.
 
Ja, dat kan...dat ligt aan het formaat waarin de dvr de opnames wegschrijft..Quicktime = Apple...
Voor een moderne dvr een achterhaald formaat, je zou MP4 o.i.d. verwachten...
 
Oke, hij is 2 jaar oud, heb je nog een tip om dat te omzeilen? Anders ga ik zelf weer verder puzzelen
 
Inderdaad, Quicktime installeren want het opname-formaat van die dvr is ingebakken, dat kun je niet wijzigen.
 
Hartelijk dank, dat is een handige link, ik had zelf al een videoplayer gedownload, maar die werkte niet, nu heb ik de goede.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan