wat is beter?

Status
Niet open voor verdere reacties.

denetoet

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2009
Berichten
227
Bonsoir allemaal

Ik begin berichten te krijgen (vooral) van financiele instellingen over het feit, dat inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord op de PC niet voldoende beveiliging biedt. Binnenkort wordt dit gewijzigd. Er wordt dan nog een code verstuurd via SMS naar mijn handy, die ik moet gebruiken om uiteindelijk toegang te krijgen. Lijkt mij vast wel relatief veilig.

Ondertussen wordt gesuggereerd, dat het nog gemalkkelijker is als ik een App (op mijn PC?) installeer van de betreffende financiele instelling, die dan zelf een code genereert etc.

Maar is zo een App intrinsiek wel veiliger dan de methode met de SMS? Ik hoor vaak klachten over Apps, over dat ze een fraude- (hack-) gevoelig zijn, lekken, spionneren(?) etc. etc, Het lijkt mij, dat je met een app een stuk regie uit handen geeft. Maar is dat wel zo?

Ik begrijp best wel dat zolangzamerhand niets meer absoluut veilig is, maar welke van de twee genoemde methodes is relatief het best dichtgetimmerd eigenlijk?

Alvast dank voor jullie antwoord!
Met vriendelijke groet, Dirk
 
Ik begin berichten te krijgen (vooral) van financiele instellingen over het feit, dat inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord op de PC niet voldoende beveiliging biedt.

Je mag aannemen dat die instellingen 'deskundigen' ingehuurd hebben om dat goed te bekijken. Een tweede is wat kun je doen als ze veranderingen opleggen? En wat is uit handen geven? Je hoeft bij de belastingen bijna zelf ook niets meer in te vullen. Ze weten alles al.
 
Ik denk toch echt dat als ze het over een app hebben dat ze bedoelen een app op je mobile (maar assumptions are the mother of all the ....)
 
Ik denk toch echt dat als ze het over een app hebben dat ze bedoelen een app op je mobile (maar assumptions are the mother of all the ....)
Dat lijkt mij logisch, want anders was er geen probleem bij het verdwijnen van die TAN-codes bij de ING. Bij de ABN AMRO heb je een e.dentifier.
 
Bonsoir allemaal

Ik begrijp best wel dat zolangzamerhand niets meer absoluut veilig is, maar welke van de twee genoemde methodes is relatief het best dichtgetimmerd eigenlijk?

Alvast dank voor jullie antwoord!
Met vriendelijke groet, Dirk
Dus u wil u geld beschermen als ik het goed voor heb.

Faze één zal je aps moeten beperen de externe toesteletjes zijn veiliger (hardware met rsa dubbele sleutel)(deze bevaten info 'eigenaar bakje','eigenaar kaart','private code al dan niet priemgetal').

Fase Twee in belgie kan je in sommige banken een rekening los koppelen van je kaart zo moet je persoonlijk naar de bank om geld over te zetten van je kluisrekening naar je
kluis rekening is los van de kaart en je kan geen enkele handeling doen via de kaart en kan ze niet zien.
spaar rekening bevat de gelden voor dagelijkse handelingen en snelle buffers
betaal rekening kan niet onder null gaan en bevat enkel geld om uitgaande betalingen te voldoen en of als je gaat winkelen.(daglimit,weeklimit)

door deze constructie wordt het moeilijker om de rekening volledig leeg te maken voor(partners,werknemers,criminelen,andere ...)
Wat kan je dan kwijt zijn is je daglimit ... weeklimit ...

nu bestaat er ook een betaling zonder code 'niet vertrouwen' stel dat er ééns mensen met zo'n bakje door een menigte loopt ?!? niet te overschatten schade....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan